Pagini

14 aug. 2011

TARZIU....MULT PREA TARZIU

Iata ca am cazut si eu in capcana clasica....
A cauta vinovatii in alta parte si mai putin la mine in curte,la noi in curte...
asta apropo de infractiunea juvenila ce terorizeaza societatea,
apropo de evenimentele de la Londra sau de oriunde.

Asa ca mi-am adus aminte cum de la 3-4 ani copii inghit kilometrii de filme video,unele cu impuscaturi,altele cu lovituri de ciocan in cap,suturi si bombe care arunca personajele pana la cer.
Solutie usoara si minunata pentru parinti si bunici de a scapa de sacaieile si galagia copiilor

Apoi odata ajunsi la scoala odata cu accentuarea violentelor din filme,a scenelor de amor fara perdea,jaf, timpul petrecut cu parintii se diminueaza,ca sa primeze strada,pub-ul,discoteca.
Imbracati si dotati cu cele mai de firma haine si aparatura, ca sa demonstram ca suntem si noi "cool" nu niste "te miri cine", printisorii nostrii ridica tot mai mult stacheta pretentiilor.
Nu cunoastem prietenii lor decat dupa masina care o au sau dupa claxon,nu stim ce vor sa se faca " cand vor fi mari",caci tot privind stirile la televizor si injurand in fata lor si guvernul si presedintele si "amarata asta de tara",nu mai avem timp pentru discutii de familie.
Copii cresc mai mult,citesc singuri,singuri coboara filmele dorite,se inchid in camera cu calculatorul si televizorul,noi respiram putin linistiti dupa o zi grea si emotii pentru imprumut sau bursa,sau tracasati de aglomeratie,galagie,praf si cersetorii de la intersectii...
Mail-ul le aduce scrisorile unor frustati care pozeaza in nationalisti,care ii invata ca tara lor este minunata,pacat doar ca  este locuita.(Doamne,cat urasc fraza asta...)
Imuni la durere,la batai,la crima, la  probleme sociale,total detasati de noi,de familie, de societate,de tot ce-i inconjoara,percep injunghierea ca ceva banal,impuscatul cuiva, ca o distractie.

Unii dintre noi aflam ca avem copii intr-o secta,sau retinuti pentru ultraj,ca au "imprumutat" bani din buzunarele unui strain sau mai rau au violat.
Surprinderea faptului, ne face sa dam vina pe societatea,pe politie,pe politicieni,pe oricine altcineva afara de noi,ii scapam cu pile de amenda sau inchisoare preventiva si-i aducem acasa cu certificat si suflet de delicventi...
Cateodata unii dintre ei fura masina parintilor,fac accidente cu victime sau sunt ei insisi inghititi in haul, negru fara intoarcere.
Atunci gasim timp si suficienta ratiune sa intelegem ca -si unde am gresit.

Tarziu...mult prea tarziu...

-----------------------------
Avertisment
Daca gasiti acest articol,sau alte articole personale din acest blog
preluate  si incluse in alt articol - fara ghilimele si specificarea sursei-
va anunt ca este fara consimtamantul meu si nu sunt raspunzatoare
de ce se adauga inainte si dupa articolul meu

3 comentarii:

Majda spunea...

Vezi, Vio, am asteptat si am tot asteptat comentarii la aceasta postare...insa...am ramas cu asteptatul...

viorica abbu spunea...

macar ti-ai adus o cafea ???

Majda spunea...

...si o tigara :D

Trimiteți un comentariu

alegeti va rog un nume daca comentati,
asa este politicos...