Pagini

10 aug. 2011

IslamulAzi de odinioara

De o recenta vreme, doua pozitii in jurul carora s-au grupat membrii forumului IslamulAzi au ajuns in situatii si pozitii belicoase.

Pe de o parte oportunistii si lingaii,cei recrutati pentru propaganda islamica si misionarism,alte propagande anti....,cei ce cred ca daca islamul a aparut intr-o tara araba,toata lumea musulmana trebuie sa stie si sa se roage in limba araba.Regretabil ca aici gasim noi musulmani de origine romana,care "au uitat" cuvantul  roman "Dumnezeu",sau expresia "Dumnezeu sa te aiba in paza lui" sau "Marea este puterea lui Dumnezeu",reusind cu greu sa gangaveasca ca papagalii  fraze si cuvinte arabesti,ca asa crede el sau ea ca este considerat mai bun si autentic musulman.
Pai daca lui bunica mea i se pune deodata pata pe judecata sau se umfla biscuitul in ea si trece la islam,locul ei e in iad, ca nu stie araba ???
Sau la 86 de ani trebuie sa invete araba -cand abea vede si de auzit nu mai aude de mult ???
Va fi o slaba musulmana,o musulmana categoria B ? C ? WC?
(iarta-ma  Buna-Ioana,dar las ca iti explic si radem noi duminica de asta ...!!)

Da,tot aici ii pun pe cei "aproape" de farfurie,fie ca e vorba de nevasta a doua,sau de amanta fara acte,sau oricine face parte din familia conducatoare,e agreeat de familia conducatoare sau racolat de familia conducatoare.Sunt voci care intreaba de bani,adica - unde sunt?Da,oamenii intreaba ce e cu banii pentru televiziunea privata islamica....? adunati de cineva sus-sus...si cum de au ajuns cu toti banii aia sa fie la cheremul televiziunii tiganilor,ba inca si tratati la "misto "...de sarbatoarea citirii coranului?Sau cu nepublicarea de catre tigani a faimosului interviu al lui Kerim ce si el sta gata de plecare...
Sunt voci care intreaba de ce cei dinafara cercului de favoriti sunt vanati si banati.

Pe de alta parte oameni onesti,deveniti musulmani din convingere,oameni care nu fac nesfarsita parada din atasamentul lor pentru islam si nu ne demonstreza zilnica cate citate cu invataturile islamului pot gasi prin internet.Sunt oameni care traiesc islamul si nu traiesc pe spinarea islamului.
Si mai ales sunt oameni cu respect pentru cei care nu le seamana,indiferent daca sunt de acord cu ei sau nu.
sunt cei ce intreaba lucruri serioase si de bun simt,sunt cei care nu vor doar sa parvina,vor sa inteleaga islamul,fac deosebirile intre exageraeri si lucruri normale,cauta adevarul in Cartea Sfanta si nu pe youtube.
Sansele lor insa de a reprezenta o linie moderata si rationala  sunt minime...minime...
Lucrati pe la spate,avertizati,postarile lor ascunse, sau ingropate sub vraful zilnic de gunoi propagandistic.
Parte au fost banati,parte s-au banat singuri,parte gafaie cu greu sa poata plasa o critica,o parere diferita sau un punct de vedere"neoficial"

Asa zisul forum "religios" anuntat cu pompa in ultima vreme, vine sa ingroape pe cel multinational,multicultural de acum 1-2 ani,plin de postari din care se putea invata,postari interesante,documentate,pline de date,de imagini,de lucruri utile,  forum plin de invataminte din care era o placere sa te adapi.

Gramada de maculatura si citate din "islamul ideal",aruncate cu furca si in cantitati ce aduce efectul invers-de saturatie- a sufocat si sufoca in continuare orice adiere proaspata de obiectivism,documentare,comentare sau interpretare mai larga a subiectelor.



Ce este interesant, este ca musulmanii romani,adevaratii musulmani romani si nu arabii musulmani aparuti foarte "oportun" dupa 89...si erijati in conducatorii musulmanilor nascuti pe aceste plaiuri,nu participa.Afara de unu-doi care spera sa ajunga muftiu,sau sef la Taiba dupa re-yemenizarea sefului, nimc...nada...niente...nicevo....  .لا شيء ....hiçbir şey...

-------------------------------------


Avertisment
Daca gasiti acest articol,sau alte articole personale din acest blog
preluate  si incluse in alt articol - fara ghilimele si specificarea sursei-
va anunt ca este fara consimtamantul meu si nu sunt raspunzatoare
de ce se adauga inainte si dupa articolul meu

21 de comentarii:

unnemusulman spunea...

Mai, mai, ce discutii, am ras cu pofta, mai ales la celalalt articol , parodia surorilor din supermarket. Nu ma prea intereseaza Islamul , insa dupa mintea mea, daca Mohamed era analfabet,cum se zice, inseamna ca Allah i-a intiparit Coranul in minte si suflet, cam cum a facut si cu Moise, de accea a putut el citi in limba araba, deci l-a luminat, i-a dat cunoastere. Mohamed a recitat in limba pe care o putea intelege el si oamenii lui, doar
nu era poliglot, nici scolit pe la Roma sau Atena. Limba araba in sine n-are importanta, valoarea cartii lor sta in mesaj, nu in mijlocul de a transmite mesajul. Probabil unii se simt mai grozavi daca arabizeaza limba romana, se inalta deasupra fratelui musulman mic si prost. Nu zic sa nu-si faca rugaciunile in araba, daca asa-i obiceiul, insa e de-a dreptul comic sa auzi in vorbirea curenta un allmdulilah, bismilah, mashalah (habar n-am cum se scrie) din 5 in 5 secunde … daca auzi, stii sigur ca aia-s romani. Un arab sanatos la cap, vorbeste numai in romana, ca sa se faca inteles, are atata bun simt si educatie. Ce folos sa stie romanasu arabizat atatea expresii daca faptele lui vorbesc de la sine ...

by the way (na' sa bagam si enlezisme la inaintare) ce iures a fost pe blogul asta , am pierdut LIVE-ul , citesc in reluare :)))))))))))

unnemusulman spunea...

cu alte cuvinte, daca Allah i-a intiparit Coranul in inima lui Mohamed, atunci si musulmanul trebuie sa-si intipareasca Coranul in minte si inima , ca apoi sa-l poata aplica si cel mai bine o poate face citind si studiind limba lui natala, nu buchisind literele arabe.
Rugaciunea sa si-o faca in araba daca-i musai, ca si la noi, la catolicii inca se mai foloseste latina la slujbe. Ortodocsii au fost mai destepti, nu le-au impus babelor evlavioase slavona sau greaca, ca saracile ar fi facut infarct, se roaga asa cum pot si cum stiu, in limba lor, doar Dumnezeu intelege si romana.

Anonim spunea...

voi ortodoxi nu aveti slujbele in limba originala a lui Isus SAW.pai de-aici inseamna ca musulmanii sunt mai destepti de vreme ce trebuie sa invete sa citeasca in araba si apoi sa invete si traducerea.ahmed

viorica abbu spunea...

si ce propui pentru ortodoxi?
Arameica sau ebraica moderna ???

Anonim spunea...

Ahmed...Ahmed...Ahmed...sa cauti pe youtube Achmed The dead terrorist...este o marioneta tare simpatica...ca si tine ! Nu conteaza limba in care te rogi...ci sa o faci cu toata credinta si din suflet...nu sa inveti rugaciuni ca un papagal. ;)
Am remarcat ca scrii bine in limba romana, felicitari ! Mai rar pt un arab :D asta, daca esti "un Ahmed" sau defapt "o Ahmeda" ... nu prea conteaza :D asa-i?

viorica abbu spunea...

Draga ahmed...cuvantul "trebuie" ma deranjeaa tare..ca si pe foarte multi musulmani ne-arabi.
de aceea am postat un articol special pe acest subiect.

Anonim spunea...

Limba araba ca limba araba,arabii ne vorbesc in romana si noi ne chinuim sa le pocim limba lor,ce ziceti de orele de post pentru luna ramadan 2011,sunt uimit de prostia celor ce-au postat acolo,ma intreb pana la incepera ramadanului nu se rugau,nu aveau un orar de rugaciune? surpriza sora gabi a mai si gresit programul de rgaciune,sau ma rog poate nu ea ceilalti din conducere,"fratilor" va rugati si inainte de ramadan de unde ipocrizia asta sa vi sa faca program de rugaciune de catre sora gabi,sora haiati a inceput postul gresit ca s-a luat dupa programul de la moschee,pai ea nu s-a rugat pana la prima zi de post nu stia ca se roaga la 4 si nu la 6?poate nu i-a zis nimeni in limba araba si din acest motiv n-a stiut,ma scuzati :))

viorica abbu spunea...

Am sa prezint in continuare cateva exemple de adanca gandire islamica:

Alexandra P (viitoare avocata,care in fine, a coborat acolo unde ii este locul...)


Dusul si Ghusul
Slam alikom , (!)

Desi s-a mai vorbit pe aceste subiecte as avea cateva 2 intrebari(!) referitor la dus si ghusl .
1. De ce e nevoie sa se faca dus ghsul chiar dupa ce spui shaada ? am facut ghsul dupa ce am spus shaada dar ce s-ar fi intamplat daca nu facem ?
2. E haram daca ti s-a spus cum sa faci ghusl si nu il faci corect ? Poate fara intentie , poate in graba .

viorica abbu spunea...

Eliff :

unii musulmani,dupa ce isi taie unghiile,sau daca isi taie din par,ori parul care ramane pe piaptan,le aduna in punga sau intr-o cutie,si apoi le ingroapa langa un pom.
Ce stiti vizavi de acest aspect? eu pana acum le aruncam la gunoi,dar acum ma intreb:oare fac bine?

raspunde Lara.....fiti atenti :

Nu este nici o dovada pentru a spune ca e haram taierea unghiilor noaptea; unghiile se pot taia oricind, ziua sau noaptea.

De asemenea, nu este nici o dovada pentru a spune ca trebuie spus Bismillah de 3 ori peste unghii sau par inainte de a le arunca, sau Shaytan le va folosi.

De asemenea, nu este corect sa spunem ca trebuie ingropate. Un hadeeth relatat despre acest subiect este da'eef jiddan (foarte slab). Este permis sa le aruncam la gunoi sau la chiuveta sau sa le ingropam. Daca cineva se teme ca ar putea cadea in miinile unora care fac vraji (sihr), atunci ar trebui sa le arunce intrun loc unde stie ca (cei banuiti de vrajitorie) nu pot ajunge/ de care nu stiu.

Si Allah stie cel mai bine.

Anonim spunea...

stiti vorba aia "mare e gradina lui D-zeu....

Anonim spunea...

fatuca asta,parca o face pe proasta si a uitat sa isi mai revina,haiati aia la fel,vorbeste gura fara ea,bahlan beck ailalta ii pupa pe toti in partea din dos dupa fiecare postare,halal forum haram

Anonim spunea...

buna viorica
am si eu o intrebare.ce-ai vrut sa spui prin faptul ca alexandra p. a COBORAT acolo unde ii este locul?
vrei sa spui ca prin faptul ca s-a convertit la islam ea si-a coborat standardele la un nivel inferior?
maria:))

viorica abbu spunea...

H DANA -geniul poetic neinteles:

Allah in aceasta luna sfanta te tog sa-i ajuti pe oamenii din siria ya arab , ya karim La illaha illa allah mohamed rasu allah :tears drop: :tears drop: :tears drop: :tears drop: :blue depression: :blue depression: :blue depression: :blue depression:

Bipp...:blue depression: Allah ocupat.Lasati mesajul Dv dupa :blue depression: bipp...tears...tears drop....

viorica abbu spunea...

daniel25_vs

Salam Aleycum .
Dupa cum stim sunt doua categorii de oameni :
- care pactica religia islamica,musulmana.
- Care nu practica religia islamica,musulmana.
Ce se intampla cu cei care nu practica religia musulmana?



dragii mei nemulsumani pana aici ne-a fost....chiar !! Ce se intampla cu noi?

viorica abbu spunea...

Formularea mea mai "literara " pentru preocuparea vitala de mai sus ar fi asta :

"-Lumea se imparte in doua :
-cei ce sunt musulmani si cei ce doresc sa fie musulmani....."

viorica abbu spunea...

Maria,
Este parerea mea personala despre aceasta fata cu care am corespondat pe messenger,i-am vazut gandirea,limitele.
Desi se vrea viitoare avocata, eu cred ca tinteste prea sus; deocamdata trebuie sa aiba cunostiintele de liceu.
La aceasta coborare m-am referit,dar cred ca si tu sti ce stiu si eu.

Vrei un exemplu?

{...}stiu povestea mea sau ceea ce am postat in legatura cu greutatile prin care am trecut , demonii cu care m-am lovit si situatiile prin care am trecut . Dar incet incet m-am convertit (! cum ? in fiecare an cate putin??). Acum cand am facut acest pas mi-am regasit echilibrul .

Majda spunea...

Oameni buni..."sa-mi ingrop unghiile, parul..." mai bine, ne ingropam capul, ca strutul.
Sunt atatea de discutat si tot atat de multe lucruri bune de facut, incat nu inteleg cum credeti in aceste "chestii" legate de igiena personala cat si de bunul simt al fiecaruia de a fi ingrijit si curat...
Sunt curioasa :D daca in Coran nu ar fi scris despre acest lucru, oare musulmanii nu se mai ingrijeau? Ahh, Vio, stiu ca ai sa-mi spui ca sunt rea, dar...stii cu ce isi spala Mohamed dintii? Daca iti zic ca printe multi altii, chiar si un mare om de afaceri arab (care are un nivel de trai foarte inalt) tot asa face, ma crezi? Iti imaginezi ce soc am avut cand am vazut cu ochii mei, fara pic de "tact" .
Of...cate se intampla in lumea asta si cand ne-am putea tine mana de mana pt a o face mai buna, ne pierdem in acest "haram"... cand exista credinta in Dumnezeu, nu exista nici vraji, nici vrajitori...cel putin eu asa consider...
Cu tot respectul, va corectez : "lumea se imparte in doua: musulmanii si pacatosii"...

viorica abbu spunea...

bun si intrebarea lui Daniel era :"ce se intampla cu pacatosii?"

viorica abbu spunea...

Majda,aici am sa aduc exemple ilustrative pentru anumite conceptii sau ineptii.
Nu se vor o generalizare,nu se vrea critica islamului ci a unor frati si surori ale mele in ummah...

Te-am reperat ca un om inteligent,instruit,fin observator si obiectiv comentator.

Asa ca imparteala ta mi se pare ciudata...
doar daca nu sta cineva in spatele tau si te sperie....

posibil asa ceva ???

Majda spunea...

Da, Vio, am inteles corect ceea ce ai vrut sa scrii. Nu am criticat islamul ca religie, ma repet, o religie in numele lui Dumnezeu,nu poate fi decat una pt pace, iertare si dragoste. Si eu la randul meu, am adus un alt exemplu, pt ca prea bine stiut este ca musulmanul incearca sa fie precum Mohamed. Ei bine, ceea ce sta in spatele meu si ma sperie este logica acestor frati si surori care il slavesc pe Mohamed, mai mult decat pe Dumnezeu. Iar Mohamed nu a fost prezentat tocmai prin iubirea pe care ne-o poarta Cel de Sus.
Daca un crestin il recunoaste pe Christos ca fiind Fiul lui Dumnezeu si se roaga acestuia, deoarece teoretic Iisus ne este infatisat ca fiind intruchiparea Celui bun, strict prin faptele sale de-a lungul vietii Lui. Gresita acea mentalitate ca El doar (subliniez) s-a rastignit pt noi. Tin sa precizez ca in acele vremuri, prea putini au crezut in Trimisul Domnului. Deci, cine a crezut cu tarie mai apoi in menirea Sa, a facut-o prin prisma a ceea ce a reprezentat El pe pamant si bineinteles prin credinta sincera care se naste in sufletul nostru ( la unii da, la altii nu...tocmai de aceea suntem oameni liberi si putem "cantari" fiecare religie in parte).
Stiu, ca si noi crestinii suntem in toate culorile si in toate felurile ... dar, macar un crestin stie ca poarta o cruce din aur, pt ca inima noastra a ajuns din lemn ...

Majda spunea...

p.s. Am scris mai sus "din punct de vedere teoretic" pt ca noi (cei din generatiile prezente) ne bazam pe dovezile scrise din trecut (referitor in acest caz la viata lui Iisus si cea a lui Mohamed)

Trimiteți un comentariu

alegeti va rog un nume daca comentati,
asa este politicos...