Pagini

31 aug. 2011

Reciprocitatea urarilor de sarbatoare.

Mubarak Kerim,Ramadan Fericit,Eid Mubarak si cate si mai cate...
S-au inghesuit ca la urs.
De la presedinte la alti guvernanti, de la afaceristi, afaceristi in vizor,sau pseudo-afaceristi,fel de fel de Vip-uri si in final Conducerea stadionului Dinamo.
Toti au dat buzna sa felicite comunitatea musulmana din Romania cu ocazia lunii de Ramadan.


Pana acum cativa ani,acest lucru era frumos si indicat.
Pana acum acest lucru era receptionat ca o parte din respectul reciproc,din convietuirea corecta, unii langa altii musulmani si crestini .Pentru ca si musulmanii romani la randul lor respectau sarbatorile crestinilor si le faceau urari de sanatate de fericire.

Pana au venit arabii-.tot mai multi si tot mai pusi pe corectarea obiceiurilor prea putin islamice si a integrarii in societate,lucruri ce le vor eradicate.

Allah sa ne indrume pe drumul cel drept.
Pentru mine aceste sarbatori sunt adevarate calvare......familia ma suna si special o fac ca sa le raspund...
Allah sa ne fereasca !!!
(Lavinia)

 Ii felicitam, dar nu facem greseala sa dam o replica care contravine princiipiilor credintei noastre, ca de exemplu sa raspundem afirmativ la expresia" Cristos a inviat" deoarece conform credintei noastre El nu a murit.(Muhlisum)

mashaAllah, fie ca Allah subhanahu wa ta'ala sa te intareasca in credinta si sa te faca dintre cei statornici si dintre cei castigatori!...

alhamdulillah, musulmanii au doua sarabatori, DOAR doua, indiferent ce sarbatoresc unii si altii... dincolo de acestea, pentru noi nu trebuie sa existe altceva, ca sarbatoare... conform hadithelor, cei care se aseamana cu un neam, fac parte din el, de aceea, noi nu participam si nu felicitam de sarbatorile nemusulmane....(nici mai mult nici mai putin decat Gabriela Guettat care se aauto-intituleaza "insotitoarea " noilor convertite....)


apoi sa-ti fie rusine Gabriela Guettat ca ai fost crestina si romanca-acum stai matale prin Germania,ai sacii in caruta,o duci bine si iti da mana sa le inveti pe fetele astea care au 90% de familie crestina " sa nu participam si sa nu felicitam ne-musulmanii "

Si la fel de rusine crestinilor care se umilesc si injosesc  pe ei insusi, pentru a intra in voia musulmanilor,a le face sarbatoarea placuta, ca apoi sa primeasca  o usa trantita in nas...

Diana
12-28-2008, 03:38 PM
Salam Aleikom,
acesta a fost primul meu Craciun petrecut cu parintii mei crestini, de cand m-am convertit. Pot spune ca si eu am avut unele temeri, pentru ca ei nu au acceptat alegerea mea, dar pana la urma a fost totul bine. Au cumparat doar vita si pui, nu s-a impodobit bradul, nu a fost nicio cina de Craciun, nici macar baloane nu au cumparat :D, nu mi-au urat nimic, totul a decurs normal ca in toate zilele. Daca nu ar fi fost pentru decoratiile din oras nu m-as fi gandit niciodata ca se sarbatoreste Craciunul.

Dar....fiecare pasare pre limba ei piere....


5 comentarii:

hatun spunea...

salaam alaikum
ai dreptate viorica aici.
sunt exagerari peste exagerari!
ca si cum daca urezi cuiva craciun fericit inseamna ca si tu sarbatoresti...?!
si mi se pare o mare indobitocire a noilor convertiti la islam aceasta ura pt orice traditie crestina/romaneasca,ca si cum noi cand eram mici nu tot pe mos craciun il asteptam,nu tot bradutz impodobeam,nu tot Hristos a inviat spuneam....
acum dupa atatia ani de cand m-am convertit imi dau seama ca a fi tolerant,tine de respectul pe care il ai fata de oameni.nu toti suntem la fel si nu poti obliga pe nimeni sa creada ceea ce crezi tu.
eu consider ca prin a fi deschis la minte si respectuos castigi mai multa admiratie si pt tine si pt religia ta,decat daca iti faci parintii sa nu isi tina sarbatorile stramosesti.
eu mi-am sunat bunicii si inca ii sun de pasti si desi recunosc incerc sa evit sintagma Hristos a inviat! tot le uraz sarbatori fericite si ii intreb ce-au facut bun de mancare...desi si eu si ei stiu ca nu pot manca din cele facute de ei,dar ce rost are sa le stric bucuria.
asa batrani cum sunt ei ,cand le-am spus ca m-am convertit stiti ce mi-au zis: nu-i nimic mama,doar Dumnezeu e unul si ne-a zis tactu ca porti batic...brava tie fata!sa fii cu frica de Dumnezeu...
nu am sa uit cuvintele astea niciodata!
eu cand m-am convertit nu m-am convertit pt ca seful meu de-atunci mi-a zis conveteste-te ca daca nu ai sa arzi in iad!i-am ras in fata si i-am zis ca o sa mai vedem cine arde in iad!
am avut norocul sa muncesc alaturi de un musulman practicant cu adevarat,care ma indemna sa-mi citesc biblia si sa-mi tin posturile crestinesti!
si dupa atatia ani am ajuns la o concluzie,pe care tot o repet in ultima vreme:Slava Domnului ca am cunoscut islamul inainte sa-i cunosc pe musulmani!nu stiu unde am citit asta dar mi-a ramas in minte!
vezi tu viorica,in ultima instanta nu putem schimba lumea in care traim.putem doar sa ne schimbam pe noi insine.de aceea eu cred ca decat sa-i condamn pe liderii "islamici" care omoara stanga si dreapta ,doar doar or mai ramane la putere ceva vreme, ma gandesc ca daca ma schimb pe mine si asa implicit copii mei inshallah imi vor urma exemplul e mai mare victorie!
macar dau lumii in care traim 2 barbati musulmani respectuosi fata de femeie,cu mintea deschisa,toleranti,muncitori si familisti!sau macar incerc sa fac asta!
cred ca daca ne-am vedea de mizeria din curtea noastra mai mult decat ne-ar pasa de curtea vecinului,lumea ar fi un loc mult mai curat!
o zi frumoasa

viorica abbu spunea...

Hatun,in primul rand,ceea ce gandesti tu este foarte frumos si in ceea ce te-ce va -priveste,vei realiza.Sunt sigura ca vei avea doi copii respectuosi,educati,cu aspiratii spre invatatura si deschidere catre luma.
Asta doar daca totul este in mana cvoastra.
Daca nu vin influente negative din exterior,daca sunt lasati sa mearga pe drumul ce le-ati deschis.
Nu,lumea nu o schimbam,dar traim in ea,la un loc,la aceleasi locuri de munca si la aceleasi locuri de petrecut timpul liber.
Fiecare pastreaza si conserva valorile lui.Nu o poate face fara sa se impiedice de ale celuilat?
Cum sa refuzi o invitatie la o cununie sau o zi onomastica a unui prieten,coleg sau vecin?
Dar nimeni nu te obliga sa bei alcool sa stai pana dimineata sau te inchini.il onorezi cu prezenta,te comporti normal si dupa o sedere minimala te retragi....

Anonim spunea...

Aici aveti dreptate amandoua , mie personal mi s-a intamplat sa fiu invitata de o prietena romanca crestina la o zi onomastica [a sotului ei] suntem foarte buni prieteni de familie si eram obigata sa merg cu sotul meu , ziua s-a facut la un restaurant arabesc deci cu mancarea a fost ok dar a fost si alchool , noi ne-am vazut de sucul nostru si ei de alchoolul lor , stiu ca este pacat sa stai in preajma alchoolului dar atata timp cat traim intr-o tara unde este permis alchoolul nu avem incotro trebuie sa ne conformam , dar cand mergem intr-un supermaket si trecem pe langa raionul de bauturi ce trebuie sa facem , trecem mai departe si asta este , si familia mea este crestina si o sun de sarbatori dar le urez sarbatori fericite evit ca si sora hatun sa pronunt ceea ce se spune de obicei la crestini , colegele mele de birou sunt crestine si care-i problema din contra chiar ne intelegem foarte bine si daca ma intreaba ceva despre islam le raspund cu drag ,bona copiilor mei este o femeie crestina dar am grija ca copii mei sa primeasca o educatie cat de cat buna , ai invat sa nu faca diferente intre musulmani si crestini , cand erau mai mici spuneau ca ei sunt arabi si mamai tot araboaica ,am stat de vorba cu ei si le-am explicat ca mami este romanca si acest lucru nu se va schimba nicioadata dor ca mami este musulmanca alhamulilah , sunt multe de spus doar ca nu am prea mult timp la dispozitie ma cheama datoria , deci intr-un cuvant nu conteaza ce esti conteaza cum esti

viorica abbu spunea...

nu conteaza ce esti conteaza cum esti

este atat de simplu sa nu exageram,sa nu facem mai complicate problemele decat sunt si in acelasi timp sa respectam si prietenul sau vecinul.
Mult mai putine probleme isi fac musulmanii nascuti ca atare care se simt stapani pe religia si traditiile ei decat noile convertite.
iar ceea ce mi-am propus printre altele este sa le rog sa fie naturale,normale,asa nu vor iesi in evidenta si nu vor fi nici reactii "ciudate",dar si ele vor avea mult mai putine probleme -false probleme uneori.

Doru spunea...

Of, despre asta vorbim Anonim, toleranta si respectul dintre noi ca OAMENI, fara sa dam dovada de ipocrizie si superioritate!!! Bravo tie si a celor care sunt ca tine !

Trimiteți un comentariu

alegeti va rog un nume daca comentati,
asa este politicos...