Pagini

9 aug. 2011

Londra si-a pierdut calmul englezesc.Sangele fierbinte meridional il inlocuieste.


Nimic mai corect in redarea fenomenului Londonez decat aceasta relatare a unei persoane ce o apreciez foarte mult:

salaam alaikum frati si surori,

intr-adevar ce s-a intamplat aseara in hackney [.....],este fara nici o scuza.
tinerii,si cand zic tineri ma refer si la copii de 7-8 ani,au iesit pe strazi si s-au folosit de faptul ca politistii erau mult prea over-streched si au spart vitrine,au jefuit magazine si au dat foc la masini,la case fara nici un motiv solid.
ceea ce se intampla zilele astea in londra nu are de-a face cu tanarul ucis de metropolitan police.
este vorba doar de niste tineri care au prins momentul oportun si au atacat din toate partile,stiind f bine ca politia nu poate fi peste tot in acelasi timp.
cu rusine spun ca printre acesti copii au fost si copii musulmani somalezi si pachistanezi,si probabil si de alte nationalitati.
vreau sa mai adaug ca aceste jafuri sunt total nejustificate,pt ca oricat de greu e acum cu aceasta criza financiara,guvernul englez ofera destul ajutor celor ce raman fara munca.nu exista nici o nevoie materiala pe care guvernul britanic sa nu o acopere,de la bani de cheltuiala pana la chirie platita...
ma doare sufletul cand imi vad comunitatea distrusa,magazinele preferate arse si politisti cu mitraliere pe stada!
mi-as dori ca metropolitan police sa fie mai duri cu acesti tineri.





si un alt comentariu...la fel de minunat:

buna viorica,
scriu aici pt ca vad ca nu ai apucat sa scrii un articol despre ce se intampla in londra de 3 zile!
este de-a dreptul strigator la cer sa vezi copii de 7-8 ani care incearca sa sparga vitrinele magazinelor si supermarcheturilor pt a intra si fura tot ce e de valoare!
si vreau sa spun ca nu este un protest social!
este doar un val de comportament anti-social,in care tinerii de culoare vandalizeaza tot ce le iese in cale,dau foc la magazine,case si masini!
este strigator la cer ceea ce se intampla aici!
daca as fi barbat as iesi pe strada si i-as bate pe copii astia,pt ca sunt numai copii!
am ajuns sa traiesc zilele astea si sa nu pot iesi cu copii in parc sau sa cumpar o sticla de lapte!
si atunci stau si ma intreb,cum isi educa cei de culoare copii?!cum de 80% din ei au iesit pe strazile londrei zilele astea si s-au comportat ca si cum abia au coborat din bananier!
nu am fost rasista inainte sa vin in tara asta!
si chiar si acum constientizez ca sunt si oameni de valoare intre ei,insa dupa ce mi-a fost dat sa vad aseara un lucru e sigur!
nu imi voi lasa copii mei sa se imprieteneasca cu cei de culoare!nu vreau copii mei sa ajunga ca acei copii care furau la 7 ani din magazine!
unde sunt parintii lor?!
in puburi ,in droguri sau la randul lor pe strazi!
si cum se face ca toate zonele din londra unde au izbugnit conflictele,sunt zone majoritar de negri?!
sunt atat de revoltata pe ei acum!
cum e posibil sa-ti distrugi propria comunitate in halul asta?
sa distrugi atatea vieti ?!

si apoi daca un politist iti da vreo doua,bine meritate, sa-i zici ca e rasist?!
cine a fost pe strazi zilele astea?!
low-class,low-education,afro-caribean si baietasi de cartier,majoritatea din alte tari!
ai sa vezi vreodata un englez sau un om cu bun simt ca distruge munca altora?!
pai daca ei nu au muncit un minut in viata lor,normal ca nu stiu sa respecte munca altora!
atat pt acum!
..................................

COMENTATORII POLITICI AU CE INVATA DIN CELE DOUA POSTARI....
PENTRU ca AMBELE SUNT SCRISE CU DURERE,DIN SUFLET....

17 comentarii:

b.d. spunea...

Evenimentele din Londra amintesc de cele din
Paris din octombrie 2005.
Aceleas acte de vandalism, masini incediate...

Chiar si protagonistii se aseamana...

Si Europa,...doarme

viorica abbu spunea...

Cat timp drepturile agresorului vor fi mai importanre decat drepturile victimei... situatia se va deteriora...

Anonim spunea...

draga b.d.
cei ce au iesit pe strada sa jefuiasca tot ce au gasit nu sunt emigranti din pacate.
sunt negri,nascuti in londra,crescuti aici,a caror parinti au fost adusi de prin n tari pt a lucra la constrirea retelei de metrouri a londrei.
acum ca ma uit mai bine la poze si filmulete vreau sa-ti spun ca sunt si destui englezi de la mama lor de-acasa!
nu strainii le-au ars orasele ci chiar ei insisi!tineri vorbitori de engleza cu accent londonez,cu atitudine londoneza...ei sunt cei ce au vandalizat comunitatile lor.
imi pare rau sa te dezamagesc insa nu se aseamana cu ceea ce s-a intamplat la paris!
pt ca aici africanii,musulmanii si strainii in general nu sunt priviti ca niste slugi.englezii au o cu totul alta mentalitate decat restul europei.
traiesc aici de peste 12 ani si iti pot spune cu siguranta ca cei ce au facut ce-au facut zilele astea sunt de-ai lor.
copii care aseara in loc sa fie cu parintii lor cum e si normal,erau pe strazi pt aici copiilor li se da mult prea multa libertate.
eh..asta e deja un cu totul alt subiect!
maria:)

Anonim spunea...

buna viorica,
aici ai perfecta dreptate!
englezii sunt mult prea civilozati cu asemenea animale!
dar nu departe de unde stau eu am auzit ca niste turci au luat bate de baseball si au iesit pe strada sa-si apere comunitatea si shopurile
am auzit ca au fost un grup de negri,cam vreo 20-30,care au luat o mama de bataie de-au iesit cu capurile sparte de-acolo.
englezul e obisnuit sa atace inainte sa fie atacat,ca doar asa a ajuns imperiu.insa ei nu stiu sa se apere..ca noi,care mereu am fost atacati din toate partile!
asta e...ce doare insa e ca nu sunt atacati din afara ci de insasi cei ce vor fi viitorul acestei tari!
maria:)

viorica abbu spunea...

am o vaga senzatie ca am in fata doua Marii....
cu acelasi semn :)

Anonim spunea...

buna dimineata,
imi dau seama ca probabil nu am fost destul de explicita,e vina mea.
copii care au jefuit si ars tot ce-au prins in cale sunt de culoare si alte etnii,dar nascuti aici cu vreo 2-3 generatii in spatele lor care au trait in uk.
pt ca sunt nascuti si educati aici eu ii consider englezi,pt ca si se considera british.
asta am vrut sa zic de fapt!
copii educati de ei in scoli si pe strazile lor au ajuns sa faca asa ceva.
maria:)

b.d. spunea...

Buna dimineata, Maria,

Cand am spus ca gasesc asemanare intre evenimentele din Londra si Paris, exact la
ce spui tu m-am referit.
Si cei din Paris erau nascuti acolo, 2-3 generatii...Bunicii veniti din North Africa.

Problema consta nu in faptul ca sunt priviti
ca inferiori, sau nu, ci in faptul ca nici unii
nici altii nu vor sa se integreze in tarile de adoptie.
In amandoua cazurile, sunt a treia generatie
care traieste din ajutor social...
(normal ca nu toti, nu avem voie sa generalizam)

Iar acei englezi ''originali'', nu cu bunici veniti din alte tari,(nu vreau sa ma folosesc de ''culoare'', traiesc intr-o tara in
care sunt inconjurata de toate ''nuantzele'' si
stiu ca nu asta reprezinta OMUL, ma refer la
''bastinasi''), acei tineri, s-au alaturat actelor de vandalism din lipsa de educatie si nepasare din partea parintilor...

viorica abbu spunea...

Cand familia ajunge in loc strain,de multe ori nu cunoaste limba,este impresionata de peisaj,de abundenta de produse,de relatiile sociale,de atentia ce li se da si de ajutoarele pe care nici nu le-au cerut macar.
Ca atare cel putin prima generatie traieste ca in ghetou,vorbesc limba materna, copii sunt struniti sa nu se strice de la imperialismul putred sa mearga sa se roage si mai ales sa lase scoala pe planul doi,daca recita frumos versete si pilde este destul..
A doua generatie,se trezeste fara meserie,fara educarie dar cu invidie pentru cei de pe strada care pleaca sau vin de undeva,sunt imbracati,rasi,destinsi sau preocupati dar nu "de-ai lor"
Asa ca se retrag in aceleasi versete si pilde,asculta revoltati de crimele cruciatilor, colonistilor,cotropitorilor, de la profesori platiti cu bani grei sa continue sa ii invete izolarea sociala, amaraciunea si dezamagirea vietii langa "kufar",locuitorii tarii de care nu au nimic habar.
A treia generatie deja ridica piatra.

viorica abbu spunea...

doresc sa fac o precizare:
fenomenul ce l-am descris mai sus este pentru toate comunitatile: arabesti,chinezesti,evreesti,
rusesti,romanesti,tiganesti,etc...

hatun spunea...

salaam viorica,
deci vreau sa-ti spun cu parere de rau ca te inseli amarnic.sotul meu este indian si traiesc printre ei de 6 ani.
intr-adevar isi indeamna copii sa nu se amestece cu copiii de pe strada si sa se roage.dar mai sunt indemnati sa mearga la scoala,la universitate si sa nu fie ca parintii lor,sa munceasca munca de jos.
sunt invatati ca cei ce au carte au parte si daca nu vor sa fie ca parintii lor,si la asta ma refer ca majoritatea fac munci necalificate, trebuie sa invete.sunt in stare sa nu-i lase sa ridice un deget numai sa mearga la scoala.de aia nu vor sa-i lase pe strada,nu vor sa-i lase sa guste prea mult din libertatea imperialismului cum zici tu.
londra e ca o jungla.ti-ai lasat copilul pe strada si nu esti cu ochii pe el 24 din 24 poti spune ca ti-ai pierdut copilul.am vazut asta intamplandu-se de nenumarate ori!
si acum pe o nota mai pozitiva vreau sa spun ca ieri am iesit pe strada cu vecinii si am facut curatenie prin jur ,iar azi in drum spre munca am vazut ca totul a fost curatat, majoritatea magazinelor sunt deschise iar noi ne-am reluat viata noastra de zi cu zi.
Alhamdulillah
o zi frumoasa

viorica abbu spunea...

Hatun,sigur ca ai dreptate...in cazurile particulare -ai mare dreptate...
eu am schitat o apreciere generala..
si te intreb:
cum aprciezi numarul celor ce au fost pe strazi la vandalism si jaf, fata de cei ce au ramas la televizor acasa cu parintii?
mai mare sau mai mic ??

Anonim spunea...

dar romanii care au inspaimantat spania ,italia si franta? ce ziceti de ei?
Mircus

viorica abbu spunea...

am scris mai sus:

doresc sa fac o precizare:
fenomenul ce l-am descris mai sus este pentru toate comunitatile: arabesti,chinezesti,evreesti,
rusesti,romanesti,tiganesti,etc...

hatun spunea...

salaam viorica...
raman profund uimita sa vad ca cei mai multi dintre cei ce au vandalizat si ars case sunt englezi albi,profesori si oameni cu locuri de munca bine platite.si parca ma unge pe suflet cand vad ca deja i-au trimis in instanta,ori i-au bagat deja la puscarie.
au inceput sa aresteze si pe cei ce au instigat la violenta pe facebook ori twitter.iar blackberry s-au oferit sa le ofere autoritatilor numerele de tel de pe care au fost trimise mesajele de mobilizare a gangurilor si sa ajute metropolitan police sa le track prin gps.
asa da..asta e spirit englezesc,toti tragem la acelasi car:)
o zi frumoasa

viorica abbu spunea...

Multumiri Hatun pentru precizare...bine este ..."sa ne grabim incet"..
ma surprinde neplacut ce spui dar placut organizarea oamenilor pentru curatenie si instalarea ordinii...
asa cum spuneam la topicul cu somalia,a venit vremea sa stam pe picioarele noastre....
liniste si pace !!

Anonim spunea...

buna viorica
si asa,ca cireasa de pe tort am citit in ziar ca printre cei ce au jefuit si ars in londra se afla si cativa romanasi de-ai nostri!
doar tu spuneai nu de mult ca romanii vor se integreze cat mai rapid in societatile tarilor unde emigreaza.pai sse putea sa stea acasa romanasul nostru si sa nu fure el oleaca?!
oricum sunt obisnuita cu asta de-acum,la cat mi-a fost dat sa vad si la cate stiu ca le poate capul concetatenilor mei,nimic nu ma mai mira
m-ar fi mirat sa nu fie vreunul de-al nostru pe-acolo!
maria:))

viorica abbu spunea...

Multumesc mult Hatun,

pentru mine asta e poate cea mai trista veste...speram sa nu aud asta.

Iti doresc liniste si ramadan usor, Hatun

Multumesc pentru precizari,mi-au ajuat mie si poate si altora

Trimiteți un comentariu

alegeti va rog un nume daca comentati,
asa este politicos...