Pagini

9 iul. 2011

Cum ne-am nenorocit copii.....

Cum ? incet dar sigur......
Acum cautam vinovatii si nici chiar acum nu suntem siguri ca am gresit cu adevarat.
Dar sa ne amintim.
Sa ne amintim de spalatul pe dinti seara si de facutul patului dimineata.
"Odrasla " cu ochii carpiti de somn de statul la televizor pana aproape de miezul noptii desigur ca nu mai are putere.Nu pentru a-si aranja camera,,nu pentru a-si face pantofii cu crema, sau a duce gunoiul cand pleaca din casa.
De la o vreme,casa a fost prea mica fata de standardele noi,iar lucrurile din ea mai vechi decat ale lui cumatru si mai ales ale lui tzatza Ioana,care are barbatul la lucru afara.
Copii au auzit de "cum sa facem bani", dar nu si de: "cum sa economisim bani",nu au stiut cat costa painea ,adidasii sau costumele de baie,camasile si sandalele.Nici nu aveau cum, caci noi cumparam,noi le schimbam, ca sa  nu  mearga  cumva prin soare sau ploaie "mititelul".
Nu le-am inchis calculatorul la timp, de teama sa nu fim "inapoiati",Ne-am dat mari ca avem mail si stim si noi sa citim mesajele.Apoi am tras cu coada ochilor umezi de admiratie la cum "butoneaza" copilul electronic,da copilul nostru care stie de toate.Ce nu stie este cand sa se opreasca din a cere bani,haine de marca si petreceri peste puterile noastre.
Asa ca unii am ramas acasa,facand alte imprumututri, sa putem fi in "randul lumii" ,iar altii ne-am dus care incotro sa "ridicam familia".
Nu am ridicat-o,mai mult am gasit si intr-un caz si un altul - o famile cu straini,cu preocupari sectare,cu o convenienta de convietuire si cu multa...multa plictiseala.
Seara dupa seara i-am introdus vulgaritatea si nesimtirea in creer cu vizionarea serialelor debile si inutile.
Am acceptat mobilul personal la varsta cand noi nu indrazneam sa vorbim tare in fata parintilor,ca apoi sa il schimbam de 2-3 ori pe an, cu ultimul ragnet.
Banii de buzunar nu au fost pentru filme sau carti,nu pentru teatru,au fost pentru scoala de soferi,pentru scuter sau cei mai rasariti pentru o masinuta mana a doua...
Ceaiurile cu prietenii, la care noi cu greu primem aprobare,iar bunica era planton in camera ei, s-au transformat in "Serbari Trans","Coca-party" ,"Sexy-party".

Deocamdata mititelul a picat la BAC.

Nu suntem siguri daca este rau sau nu
Nici el nu are vre-o problema cu asta.
Inginer sau doctor e deja "fumat"
Se pot face bani buni si fara carte,poti sa fi fotbalist,manelist,politician,manechin,popa,stilist,show-bitz,calugar,sau sa umbli pe la fundatii si asociatii sa vinzi nationalism sau regalism cu 100 grame sau sa organizezi mitinguri si petitii.....

Cum va spuneam -copilasul - nu e trist deloc.
Putin plictisit,putin fanisit,ne anunta ca el merge o saptamana la prajeala.
Banii nu sunt o problema pentru el.Pentru noi da,dar nu cumva sa simta saracu....
In speranta ca poate, poate va absolvi sesiunea de toamna,o sa-i facem o vacanta frumoasa sa se recreeze mititelul...
Iar daca ia bacul....e hotarat...! ii schimbam masina.......!!!!



daca aveti experiente personale...sunt curioasa...!!
alte vremuri...alte meserii....aceleasi probleme.....!!

3 comentarii:

cherie spunea...

Eu iti dau dreptate !
Crezi insa ca se va schimba ceva?

viorica abbu spunea...

NU,

asa cum copilasii nostrii care cand trec pe langa vecini,prieteni pe care moi ii salutam, iar ei tac si se uita ca tampii inainte, nu e din educatie ci din felul nou de a fi al mai tinerilor cetateni.
Vorba galagioasa,goala,vulgara nu o stiu din casa,detasarea totala de ce se intampla in jur nu este din casa...
nu am explicatie,dar se pare ca asa cum aerul curat de munte ajuta plamanii la fel si aerul infectat fizic si spiritual din jurul nostru schimba fizionomia si genetica.

cherie spunea...

Educatia nu se face doar in familie, societatea definitiveaza educatia copiilor. E normal cand cei din jurul lor se comporta ca scapati dintr-o cusca, copiii sa nu mai inteleaga cum trebuie sa se comporte.
Dar si familia, in general,(mai sunt si exceptii) a depasit limita normala.

Trimiteți un comentariu

alegeti va rog un nume daca comentati,
asa este politicos...