Pagini

6 dec. 2010

Este haram să oferim /primim cadouri de sarbatorile crestine ? Dar copii ?

Intreaba o "sora":
Se apropie sărbătorile de iarnă , a început agitaţia prin marile magazine . Cu acestă ocazie obişnuim să primim cadouri de la furnizori , băncă , familie , de obicei am cumpărat şi noi cîteva atenţii ,nedumerirea mea este dacă e sau nu păcat ?
Raspunde clar si concis  MarMar Fatooma pe Facebook :  musulman= supus, ori te supui regulilor , ori nu.

Orice incercare de a mea de a mentiona buna vecinatate,politetea,faptul ca a ura unui prieten crestin "La multi ani" de ziua lui sau de sarbatori, nu inseamna convertire la crestinism,a fost zadarnica.
Nu cred ca in Coran scrie ca daca copii musulmani primesc un cadou de Craciun la scoala sau de la prieteni - ei sau parintii lor, vor arde in focul iadului...
Este obtuzitate,prostia,lipsa de cunostiinte religioase si civile, a convertitelor romance in special..

Si asa ajung la problema copiilor.
Pe care noi parintii ca niste lasi ii impingem in prima linie si le cerem sa fie buni musulmani.
Buni musulmani cand este singur intre 30 de crestini...
Cand ar vrea sa se bucure ca toti ceilalti de multe lucruri ,ce lui ii sunt interzise.
Vine acasa si nu poate aduce prieteni ca au apucaturi rele,vrea sa iasa la joaca afara, nu se poate ca sunt golani,vrea sa mearga la parc de distractii. sau la o zi onomastica,...nu, ca:  "musulmanii au numai doua sarbatori si numai acelea merita sa fie celebrate, de ce ar trebui petreceri pentru ca imbatranim sau pentru alte varii lucruri neimportante pentru Profet...." Hayat Hayotto tot pe facebook
 Dumnezeule mare...! ma faceti sa-mi ies de-a binelea din pepeni...
Imbroboditi-va surorilor cat vreti, inchideti-va in casa,rugati-va de dimineata pana seara ,dar lasati copiilor copilaria...lasati copiilor copilaria...
Nu-i faceti roboti ,nu-i faceti duplicitari  SI MAI ALES NU SCOATETI CASTANELE CU MANA LOR.....
Gabi Umm 'Aishah  - Islamul Azi.
In definitiv scopul nostru este de a avea copii musulmani credinciosi, care nu fac compromisuri la orice pas! Nu este greu de evitat, trebuie doar sa ne dorim acest lucru. Ce este mai important? Multumirea lui Allah sau mirosul de brad din casa?

Mai vreti ?Renunt. Ati ales o alta cultura pentru binele si avantajul material,nu fortati copii sa ramana in alta.
Doar de dragul de a va mandri cate versete stie copilul pe dinafara si cat de cuminte si ascultator este.
Pentru a fi in gratiile sotului musulman venit din cine stie ce tara islamica,pentru a va demonstra in fond voua ca ati ales o cale buna....demonstratie in care traiti toata viata si in care angrenati fara nici-o vina,vecini, famile,parinti si mai ales copii....

Inchei cu aceste 2  exemple...judecati singuri:

Ieri am fost în vizită la familia mea (crestina) unde a venit "moşul"să înpartă cadouri copiilor din familie , evident şi al meu a primit , ce aş putea să-i explic la 2 jumate ?
Iar visul cu moşul oricum se risipeşte pe la 7,8 ani .....nu e ceva ce ţine o viaţă ...

Singura neplăcere e că nu putem mînca nimic cînd mergem în vizită , de fapt soţul meu foloseşte şerveţel umed cînd deschide uşa la mama , e aşa comic că spune că şi la clanţa uşii e cu grăsime de pork .....


.........cu cat ne vom stradui mai mult sa cream pentru copiii de orice varsta, o atmosfera cat mai speciala cu ocazia Sarbatorilor Islamice, cu atat vor fi mai "imuni" la sarbatorile celorlalti...alhamdulillah, la noi in familie nici nu se pun astfel de probleme, copiii mei considera chiar umilitor felul in care sunt amagiti colegi ai lor, cu povesti cu mosi si sanii trase de reni...orasul este intr-adevar impodobit feeric, insa noi stim ca este doar un miraj trecator al acestei lumi la fel de trecatoare...alhamdulillah, Allah subhanahu wa ta'ala ne-a lasat doua Sarbatori binecuvantate, restul, ca este craciun, paste, halloween, carnaval, ziua mamei, ziua tatalui, sau a mai stiu eu cui, nu sunt pentru noi...inshaAllah, numai sa vrem, si le putem da copiilor nostri incredere in sine si dorinta sa fie mereu pe placul lui Allah subhanahu wa ta'ala, doar noi suntem exemplul lor!...

LASATI COPII SA VINA LA NOI.....!!!

D-l Munir dupa aprigi dispute pe forumul Islamul Azi cedeaza:
Pina atunci conform indicatiilor dumneavoastra pretioase imi voi scoate copii la plimbare cu ochelari de sudura la ochi si cu casti antifonice pe urechi.Asta ca sa nu mai dau ocazia la intrepretari si decizii gresite.
Allahu Akbar

citatele sunt din forumurile : Islamul Azi si Rasarit

10 comentarii:

viorica abbu spunea...

corect este sa scriu si aceasta postare de pe forumul Islamul Azi a lui Munir,care mi-a demonstrat o alta fata a islamului in Romania...cea a musulmanilor romani...
............
As salam alaykum
Cu siguranta ceea ce afirma sora Gabi Umm 'Aishah este corect din punct de vedere teoretic, dar practic lucrurile sunt un pic mai nuantate.Intre alb si nebru exista o mare de gri si majoritatea covirsitoare acolo ne ducem viata.In zona aceea de gri.Chiar daca toti aspiram sa ajungem in zona de alb putini sunt cei care si reusesc.Atunci cind esti musulman si te afli intr-o tara majoritar musulmana lucrurile sunt simple, dar cind esti intr-o tara majoritar crestina trebuie sa stii sa te adaptezi acestei realitati.Trebuie sa stii sa patinezi pe o ghiata foarte fragila. Atunci cind copiii nostri merg la o scoala in care din totalul copiilor ei sunt singurii musulmani si sunt blamati si jigniti permanent pentru asta,atunci cind orice fapta cit de mica le este judecata altfel decit celorlalti copii ,atunci cind sunt izolati neavind cu cine socializa ,ce te faci?Stiti ca, dupa fiecare ora de religie crestina(la care au fost obligati sa participe )stau si le explic ce este fals si ce este adevarat in ceea ce li se spune acolo? Ce rau poate fi ca acesti copii primesc si ei o ciocolata sau citeva bomboane intr-o zi, fie ea si o sarbatoare crestina?.Daca privim asa stricto-senso lucrurile inseamna ca nu le putem darui nimic nici o data pentru ca, in religia crestina, sunt mai multe sarbatori decit zile in calendar.?!?Oare in aceasta consta taria credintei lor si rolul nostru de indrumatori? Oare nu sunt ei datori sa cunoasca ce este gresit in alte religii?Oare izolarea lor impusa de noi nu va avea pentru ei mai tirziu un efect contrar?Orice lucru interzis este o sursa de atractie pentru ei.Am vazut musulmani maturi (nu putini din pacate) care veniti aici din tara lor de origine se transforma radical gustind din plin viata in pacat si unora dintre ei fiindu-le chiar rusine sa mai recunoasca ca sunt musulmani.Poate sora Gabi Umm 'Aishah are posibilitatea sa isi duca copiii la o scoala islamica unde pot invata si socializa cu alti copii de aceeasi religie ca si ei.Dar noi cei care nu avem posibilitati materiale superioare ca sa putem face acest lucru ce putem face?Poate prietenii si anturajul ei este format din majoritari musulmani si ii este mai usor dar noi care avem parinti crestini care traiesc alaturi de noi si isi respecta traditiile lor ce le putem face?Sa-i gonim pe ei din casa pe toata durata sarbatorilor sau sa plecam noi?Decit sa ne izolam copiii in mod fortat mai bine le explicam(atunci cind ei au virsta la care ne pot intelege)ce este acesta sarbatoare,de unde vine si ce este gresit in sarbatorirea ei.Daca insusi Allah subhana wa taala a lasat omului liberul arbitru in viata sa cum ma pot eu substitui Vointei Lui facindu-ma arbitru si judecator?!?
Religia islamica nu este data spre impovarare ci spre usurare.Trebuie sa fim foarte atenti cum procedam astfel incit copii nostii sa simta cu adevarat asta si nu ca pe un chin.
Daca ne vom izola copiii prin restrictii ce tin doar de mentalitaea si incapacitatea noastra de a intelege corect islamul si dintr-o dorinta habotnica de mindrie personala ,ei nu vor fi capabili sa duca mai departe frumusetea religiei lor catre cei cu care vin in contact si vor fii toata viata niste inadaptati.

Nu asta inseamna islamul

Allahu Akbar

Rodica Botan spunea...

abbu...eu le-am spus copiilor mei devreme povestea unui om bun caruia ii placea sa faca daruri...si cum a ajuns "Mos Craciun"...
Ca nu pe Mos Craciun sarbatorim...mai degraba toti mosii si babele si copiii cuminti sarbatoresc nasterea Domnului Isus.

Multi crestini sint impotriva acestor traditii care nu prea au mare legatura cu Craciunul - pe aceleasi motive. Adevarul este ca micului Isus i s-au adus de catre magi cadouri- iar El insus a fost darul de pret al cerului pentru omenire; asa ca sub acest aspect am lasat copiii sa se bucure de Craciun explicindu-le toate lucrurile .

Nu numai atit dar le-am invatat pe fete sa isi faca daruri una alteia, si impreuna am facut daruri unora care aveau nevoie mai mare de ele decit noi.

Ma gindesc ca nu ti-e usor sa cresti copiii la raspintie de religii. Am insa undeva in mine ascunsa nadejdea ca vei ajunge la adevar si cind il vei avea il vei da si copiilor tai. Bineinteles vorbesc din punctul meu de vedere dar cu intentiile cele mai sincere si mai curate. Cred ca de-acum nu ma mai consideri fatarnica. Te respect pentru sinceritatea si curajul pe care il ai sa spui ce gindesti. Regret ca nu poti sa-mi impartasesti credinta care pe linga faptul ca ma invata sa traiesc frumos pe pamintul asta, imi da o speranta la o viata mai buna dincolo. Dar Dumnezue se face cunoscut tuturor acelora care-L cauta. Si banuiesc ca tu in felul tau il cauti- pentruca - cauti adevarul, dreptatea, mila...

Imi pare asa de rau de fetele noastre care trec de la religia lor la religia musulmana. Unele din ele pleaca din tara sperind la o viata mai buna si se arunca singure in ceva ce nu vor putea sa accepte pina la urma. Si isi tirasc si copii in aceste situatii.
Cindva am primit cel mai frumos compliment - desi nu l-am inteles si apreciat atunci cind l-am primit. Cineva , la care tineam mult mi-a spus ca daca ar fi sa isi aleaga mama copiilor lui, as fi fost cea mai buna alegere. Cum ti-am zis n-am apreciat atunci si nici n-am invatat lectia pentru mine. Mult mai tirziu cind am vazut ce alegeri am facut eu, mi-am amintit...ca am facut alegeri in viata fara sa ma gindesc la copiii care vor urma...
Complicat subiectul tau...si probabil contradictoriu...

viorica abbu spunea...

adevarat Rodica si multumesc pentru postare.
este complicat,este complicat sa crestem copii -in general- dar la granita dintre doua lumi si mai complicat.
De aceea noi parintii trebuie sa fim intelepti,nu sa le cerem lor asta.

Rodica,daca toti am crede intr-un singur Dumnezeu si nimic altceva,ne-ar fi usor si noua si copiilor.
Dar noi singuri am complicat lucrurile.
Am fractionat religia in bucatele de "religii adevarate".
Si ocupati cu a demonstra care este mai adevarata,uitam esentialul...
Acela ca Dumnezeu ne-a dat viata pentru a ne bucura,a creea ,a dezvolta famailia,pentru a ne usura, nu pentru a ne chinui in canoane inventate de oameni.
Oare cand vom avea grija numai de faptele noastre ESENTIALE si cand ne vom scutura de balastul ce singuri ni-l punem in spate,singuri si nu Dumnezeu...?

Rodica Botan spunea...

Tare intrebarea...si raspunsul nu este unul la gramada ci fiecare trebuie sa-l cautam.
Ok...exista un singur Dumnezeu. Il cautam in buzunarele oamenilor? In interpretarea lor? Sau il cautam personal...acolo unde numai noi insine si Dumnezeu poate sa fie. El spune...ca daca cineva face un pas catre El, El se apropie chiar si mai mult- ca cine il cauta il va gasi...
Rugaciunea este simpla si adevarata, credibila pentru fiecare. Ne plecam genunchii sau gasim pozitia potrivita pentru confortul unei discutii cu Dumnezeu si tot ce avem nevoie este sinceritate si o dorinta sincera de a-L gasi...Si vom vedea cum El raspunde cind intr-un fel cind intr-altul dar vom stii clar ca raspunde cerintelor noastre- daca le facem in sinceritate si o dorinta curata de a-L cunoaste.
Astfel, nu putem spune ca ne-a bagat nimeni pe git ideologii aiurite- stim ca am experimentat noi. Daca nu exista Dumnezeu - n-ai ce pierde ca nu raspunde. Dar daca exista...sint sigura ca n-ai vrea sa-i neglijezi existenta...

mihaela spunea...

pe mine ce m-a frapat cel mai tare vis a vis de copiii mulsulmani (necunoscand prea multe ma refer doar la ceea ce am vazut eu din exterior) a fost faptul ca fetitele nu aveau voie sa faca baie in piscina decat imbracate. si asta pe niste calduri groaznice... erau imbracate din cap pana-n picioare... Si nu numai la o piscina publica, chiar si in piscina lor proprie (din balconul meu se vedea piscina casei de langa mine, unde locuiau niste musulmani -iar fetitele lor intrau in apa mai imbracate decat eram eu care stateam doar pe balcon.

mi s-a parut atat de trist ca acei copii nu erau lasati sa se bucure in mod liber de apa si de soare...

mihaeladr spunea...

Cred ca ati vazut clipul cu Dalai Lama
http://mihaeladr.blogspot.com/2010/06/cea-mai-buna-religie.html. Spune ceea ce gandesc eu!
Dar o intrebare. De ce trebuie sa participe un copil de alta religie la orele de religie ortodoxa? Nu mi se pare normal. Dar cate nu sunt normale.... din punctul meu de vedere. Copilul meu e la gradi. Si a venit parintele sa ii impartaseasca. Pentru ca mancase nu l-a mai impartasit. La noi se spune ca pana la 7 ani copilul se poate impartasi chiar daca a mancat. Asa ca pe el si pe doi copii i-a lasat in clasa si a mers sa ii impartaseasca pe ceilalti!!! Oricum am sa merg cu el la parintele nostru, dar asa....ca fapt divers!

viorica abbu spunea...

Sigur ca nu este normal si chiar asa se intampla.
Sta in clasa dar poate face altceva,sa deseneze,sa citeasca.Iar daca aduce adeverinta ca participa la cultul lui la lectii,atunci la religie nu primeste nota.
Asa in Romania si in alte tari.
De fapt religia trebuie sa fie o materie la alegere indiferent de cult.
In Grecia de exemplu la nici-o institutie,in nici-o clasa la nici-un nivel scolar nu sunt icoane...si nu se poate spune ca grecii nu sunt credinciosi,dar nu fac festivalul asta ca in Romania unde in orice birou intri sunt 20 de icoane si cruci...

Anonim spunea...

Exista o regula universala de civilizatie si de bun simt pe care o cunosteau bine locuitorii Imperiului Roman multinational, dar se pare ca incepe sa fie uitata azi.
Exista pe atunci proverbul: "La Roma poarta-te ca un roman".
Chiar si in punctele de contact si frictiune dintre oameni apartinand unor culturi diferire de cea majoritara trebuie sa se manifeste bunul simt adecvat pentru a nu produce situatii de conflict si ofensare. Cei care trebuie sa se adapteze sunt minoritarii si nu majoritarii, fara ca minoritarii sa trebuiasca sa-si piarda identitatea.
Orice alt tip de relatie poate duce numai la conflicte si dezintegrarea societatii, ceeace se intampla in unele tari din Europa Occidentala.
Sa nu uitam ca si Imperiul Roman s-a dezintegrat treptat datorita patrunderii in masa a unor straini care s-au incapatanat sa-si impuna pana la urma regulile lor, reguli ce nu mai erau compatibile cu insusi Imperiul.
Cum sa zic, o avertizare.
Corneliu.

viorica abbu spunea...

Multumesc Corneliu..
Un imperiu este vulnerabil si din alte varii motive.
Ce facem cu tarile,mici sau mari invadate de fobia multiculturala,asa cum o vezi in fabula de mai sus ?

Multe lucruri se schimba..multe altele se degradeaza,dar mai raman pe ici -colo insulite de sperante.

Anonim spunea...

OK, IAR ABERATII SI ABERATII!!! Atat de putina cultura aveti incat nu stiti ca FIECARE CU EDUCATIA, CULTURA, TRADITIILE SI RELIGIA LUI? Ce e asa mare filosofie? Macar stiti de ce se impodobeste bradul de Craciun? In fiecare tara are alte semnificatii. Si care e problema? Eu ma bucur de diversitate si asta ma face un om liber: ca am de unde alege si de unde invata! INVAT DE LA MUSULMANI DECENTA, BUNUL SIMT SI RESPECTUL DE SINE, invat de LA BUDISTI RABDAREA, invat de la CRESTINI...Greu de gasit un raspuns, sincer. In fond si la urma urmei IDEEA GENERALA (daca nu din punctde veder al unei doctrine religioase, macar al unui adevar general uman) TREBUIE SA FIM MAI BUNI, MAI CORECTI, MAI PASNICI. Dumneavoastra nu faceti altceva decat sa demonstrati prostia ce caracterizeaza romanul. Ce va priveste ce face vecinul dumneavoastra pe balconul lui? E balconul dumneavoastra cumva? NU! In loc sa va pierdeti timpul cu astfel de lucruri mai bine mai cititi ceva, invatati o noua reteta, etc. De asta tara asta nu va progresa niciodata, pt ca se gasesc la tot pasul oameni care nu au nimic mai bun de facut decat sa barfeasca, s acomenteze, sa judece si sa denigreze. Iar daca nu gaseste nimic de denigrat, INVENTEAZA ca Doamne multa imaginatie mai are romanul si multa lipsa de bun gust si bun simt!!!!!! Care e problema daca acei copii musulmani sau nu primesc cadouri in data de X??? Mai conteaza? Dumnavoastra faceti cadouri cand vreti, va manfestati bucuria cand si cum vreti. DOAMNA, asta nu indica daa un om e mai bun sau mai putin bun decat altul. Valoarea unui om NU CONSTA in asta. cin IN CARACTERUL PE CARE IL ARE. cE CARACTER puteti avea dumneavoastra cand veniti cu astfel de aberatii?????

Trimiteți un comentariu

alegeti va rog un nume daca comentati,
asa este politicos...