Pagini

18 sept. 2010

Ptiu...ptiu....sa nu te deochi....!!

se dezbate pe mai multe forumuri subiectul: DEOCHI.
forumuri crestin ortodoxe,islamice sau pagane.
in pro si contra se aduc citate,versete,Fatwe,psalmi,si istorii infricosatoare de cum diavolul poate stapani trupul omului nevinovat....
Asadar -DEOCHIUL :
Sa ne gandim doar la modele de top....
cred ca este una din categoriile cele mai vulnerabile la deochi...
de bine sau de rau...de la admiratori sau de la dusmani.
dar nu le deoache nimeni....
vin atunci cunoscatorii si spun:
numai anumite persoane pot deochea...alea ce poseda energie
plecam iar  sa dam o tura prin targ si vedem ca multe persoane frumoase,inteligente,realizate ,bogate...
nu sunt deocheate,ba din contra,le merge si mai bine.
vin iar cunoscatorii si spun:
numai anumite persoane pot fi deocheate,cele ce au energie negativa...



ce este dupa mine deochiul?
o superstitie,o superstitie a poporului simplu care nu stia de infectii,migrene,tensiuni nervoase sau stress,nu stia cum se face ca ai plecat bine de acasa si la intoarcere te doare capul si ti-e greata.
mama cand eram de un an,mi-a pus o ata rosie la mana iar eu i-am pus fetei mele, ca sa nu o supar pe mama...cand am intrebat-o -de ce?:
mi-a zis:
-"sa nu se deoache"
-"cum asa mama sa se deoache, singura?"
-"ei si tu singura...e copil frumos, se poate uita unu cu ciuda si-o deoache"
-"bun...o deoache...si ce i se poate intampla...? schioapata? orbeste? ii piere graiul? "
nici de data asta buna mea mama nu m-a palmuit ,cum n-a facut-o  nici cand eram copila,dar stiu ca am necajit-o.
asa ca dragii mei, sa lasam babele sa fie grozave si sa descante,sa lasam popii sa faca banuti pentru vilele lor din dezlegari de deochi si vraji,iar noi care stim ca organismul reactioneaza la orce perturbare sa mergem la doctor si sa cautam cauza...
de regula putin antibiotic,o aspirina sau un algocalmin te scapa de "deochi"...

si acum pentru ei ce nu ma cred-doua  descanatece de deochi.
Se spune descântecul suflându-se asupra bolnavului de trei ori:

1
 Fugi, deochi, dintre ochi,
Fugi, deochetură,
Că te-ajunge vânt din gură.
Fugi, deochiat,
Că te-ajunge vânt turbat.
Fugi, deochi, dintre ochi,
Că te-ajunge soarele,
Şi-ţi taie picioarele,
Fugi, deochi, din faţa obrazului,       
Din zgârciul nasului,
Din grumazii gâtului,
Din crierii capului,
Din splină, din inimă,
Şi să ieşi şi să te duci,
Că eu cu gura te-am descântat,
Cu mâna te-am luat,
Şi-n vânt te-am aruncat,
Să rămâie N.
Curat, luminat,
Ca floarea câmpului,
Ca roua dimineţii.
2
Vine ciuta de la munte
Lingându-şi puii pe frunte.
Îi linge pe pistricei
Şi pe cei frumuşei.
Şi eu pe N. îl ling -
De deochi,
Dintre ochi.
Cât o sta vântu-n gard
Atât să stea deochiu-n cap,
Şi să fugă prin sat
Ca un câne turbat
Cu coada îndoită,
Cu gura căscată
Şi unde-o cădea
Acolo s-o frângea,
Acolo o muri.
Pe N sa-l lase
Curat luminat,
Cum Dumnezeu l-a lăsat!

2 comentarii:

wannabe me spunea...

ce inseamna Fatwa?

viorica abbu spunea...

Fatwa este o hotararea a unei personalitati religioase islamice.
Deoarece in islam nu este o ierarhie care sa dea greutate acestor recomandari dupa rangul preotesc al emitatorului,ele nu sunt obligatorii..
un imam poate spune ca fumatul este daunator altul ca nu- doar inhalarea fumului este daunatoare....
intelegei diferenta?
nici eu

Trimiteți un comentariu

alegeti va rog un nume daca comentati,
asa este politicos...