Pagini

7 oct. 2011

Tata cu trei fete....(basm)

A fost odata ca niciodata o prea frumoasa fata.
Se numea RELIGIA si era mandra si buna
Tatal ei era sus,in ceruri,o iubea ca ochii din cap,bucuros ce mandrete a facut
si totusi o lasa sa creasca printre muritorii de rand.
Intr-o zi, intalni Religia un om mandru si placut ochiului,care o indragii  degraba.
si pentru ca era stapan peste un popor, dadu ordine ca toti sa iubeasca numai pe Religia
si numai pe tatal ei,sa uite de tot ce aveau inainte spre adorare.
Plecau oamenii sa munceasca campul sau sa pescuiasca,
sa gaseasca vanat sau sa petreaca si se gandeau la ea.
Atat le era de draga.
Si crestea Religia intr-un an cati altii in zece si crestea...crestea...
si se facea din an in an mai mandra si mai frumoasa.

Bucuroas Tatal  Religiei le-a promis o tara cu lapte si miere si i-a sfatuit sa caute impreuna acea tara.
Drum lung si plin de peripetii,unii au vrut sa izgoneasca Religia,altii sa o schimbe pe un vitel de aur,
Dar tatal ei de sus,care ii indragise pe acesti oameni, a ajutat-o sa ramana cu ei in tara promisa.

Trec anii,vin si trec razboaie,dar Religia era multumita iar ca ea si oamenii acelui popor.
Odata insa, tara s-a umplut de soldat straini,veniti de departe ..hat....de peste mari si tari.
Pe ei nu-i cunostea Religia si nici ei nu au placut-o.
Vremuri grele erau peste tara si peste oamenii ei, iar Religia greu ii mai putea ajuta.
Multi nici nu o mai ascultau si multe rele faceau, care ei nu ii placeau de loc.
Lasa ca si ea cu timpul se schimbase si din mandretea de fata s-a facut mereu nemultumita,
nerabdatoare si pusa pe harta.

Tatal ei era trist, si statea sus-sus pe ganduri si nu stia ce sa mai faca.
Intr-o zi,s-a hotarat..
Alese unul din baietii lui si-i spuse:
"-Dragul meu,sora ta mult ma necajeste,atat de mult ca nici nu ma mai asculta.
Daca nu ar fi poporul ala pe care l-am ales si promisiunea facuta m-asi lipsi bucuros de ea.
Du-te pe pamant,indreapta lucrurile,fa-i pe oamenii aceia sa fie iar buni si muncitori,sa fie cu mila si dragoste unul de altul"
Si cobori baiatul Celui de sus la greaua lui misiune.
Dar putini,foarte putini l-au ascultat la inceput.
Mergea din sat in sat din oras din oras si povestea si tot povstea.
de vremuri bune si de intelegere,de modestie,de dragoste si de ingaduinta.
Si tare s-a suparat Religia ca fratele ei ii lua supusii...
Atat de tare incat s-a hotarat sa il omoare.
Si  a cautat in sus baiatul ajutor de la tatal sau,iar acesta i-a spus:
"-Lasa-i..lasa-i sa te omoare..caci eu am sa fac din tine o alta Religie,mai buna si falnica ca sora ta."
Zis si facut.
A murit baiatul celui de sus,apoi s-a intors sus la tatal sau, sa vada amandoi ce se va intampla.
Religia,prima lui fata era bine mersi si desi se raspandise in toata lumea ii tinea pe toti ai ei stransi in jurul cartii dupa care isi duceau viata.

Iar nu dupa mult timp, cativa din cei ce traisera langa  fiul celui de sus, au plecat prin lume si au vorbit si ei oamenilor de ce ii invatase si vazusera ca a facut  fiul celui de sus.
Si oamenii ii credeau, si tare se bucura cel de sus de ideea lui
Asa, Religia dintai a capatat o sora.
Si multi ani au trecut si mult a crescut si noua Religie.se bucurau tatal si fiul de sus si credeau ca totul va merge minunat.
A doua religie insa,nu dupa multa vreme a capatat gustul maririi, al puterii,al fastului si a desertaciunilor lumeati,desi cel de sus tatal celor doua Religii a lasat sa fie supravegheata cea mica de duhul sfant-dar fara rezultat.Multe lucruri rele se intamplau, mult parjol si jale faceau cele doua Religii.
Se gandea cel de sus si de gandea si se pare ca nu avea solutie.
Pana intr-o zi cand un inger se apropie si-i spuse:
-'Marite doamne,sa nu fie cu suparare ca eu asa un nevolnic am o idee,dar cred ca stiu ce trebuie facut.Cand doi se cearta sa il trimitem pe al treilea.
Celui de sus i-a placut ideea,s-a gandit si a hotarat.Celor mai nesepusi oameni,mai lipsiti de mijloace,le va trimite chemarea la supunere.Asa cele doua prime religii vor vedea un bun exemplu si se vor indrepta.
Vor intelege a cui este slava si marirea si indurarea.A coborat ingerul si a poposit in Desert.Acolo intr-o pesterea un om statea gandindu-se la destin si la menirea omului pe pamant.
Ingerului i-a placut de el si i-a lasat in dar o carte.Omul nu stia sa citeasca asa ca l-a iscodit pe inger care i-a povestit in rezumat cartea.Imediat a adunat la randul lui alti oameni care au placut si ei cele scrise si care degraba au uitat de idolii ce-i adorau  si iata asa a treia fata,a treia religie a celui de sus s-a petrecut.

Vedea cel de sus ce se intampla si tare se bucura.Anii grei si batranetea parca ii disparusera plin de noi sperante.
Dar toate au mers bine pana in ziua can a treia religie a celui de sus mergand prin lume  a vazut ca mai sunt alte doua religii.Lucru de neadmis pentru firea ei vulcanica,asa ca a hotarat sa le piarda.Mai intai cu vorba aratand celor dinjur ce jalnice si prefacute erau,apoi cu ganduri si fapte mai rele.
Rau s-a suparat cel de sus,rau de tot si parul i-a albit si mai tare de suparare.Si ochii mai tristi i s-au facut.
Sa gandit ce mare greseala a facut ca i-a izgonit pe copii aia, Adam si Eva pentru un nenorocit de mar...erau acum bucuria batranetilor lui...puteau sta toti trei la umbra inconjurati de ingeri,de serafimi,nu tu iad,nu tu rai totul ar fi fost minunat daca nu avea ideea sa creeze cele 3 religii....
Cand era tot mai trist si obosit, a incercat sa indrepte ce-a  facut si atunci :  ...........................................................................................................................

aici dragii mei cititori va dau voua cuvantul
fiecare sa scrie in cateva fraze continuarea si sfarsitul basmului
asa cum crede si asa cum i se potriveste
va multumesc.
..............................................Raspuncuri. si idei de final..............


08.10.2011, 13.31
Anonim lol spunea...



-Sfinte Petre, ce-ai facut?
-Doamne, te-am trezit, ca prea zbuciumat erai in somn. Ai avut cosmaruri?
-Nu dormea, motaiam … eram in akedie.
-Le-ai trimis oamenilor Epinoia?
-Le-am trimis, insa nu toti si-au lasat sufletul mangaiat, cred ca e cazul sa cobor … iarasi.
-Jesus Christ! Not again!

08.10.2011, 10:30

xxx spunea...
Eu sa-l continui pe lol sau pe tine? Ok, facem un never ending story, il continui pe lol.
-Le-am trimis, insa nu toti si-au lasat sufletul mangaiat, cred ca e cazul sa cobor … iarasi.
-Jesus Christ! Not again!
...................................
-N-am alta solutie, in voi n-am incredere, am vazut ce ati facut.
-Mai da-ne o sansa, Doamne... spuse corul angelic.
-Bine, mergeti la fiecare dintre Religii si reluati cuvantul meu.
-Gavriil, du-te la musulmani si invata-i cele trei trepte ale iubirii: shari’ah, tariqah si ma’rifah. Tu nu vezi ca ei doar la shariah au ramas? “ce e al meu e al meu, ce e al tau e al tau”. Pai asta i-a invatat Fiul Meu? Reaminteste-le invataturile mele, trebuie sa ajunga la treapta a treia.
-Mihail, ce tot faci acolo? du-te la religia a doua ...

7 comentarii:

xxx spunea...

O sa-ti scriu si finalul,pana atunci propun o pauza de ras:http://www.adevarul.ro/international/romania-palestina-unesco_0_567543654.html#commentsPage-4

Cica noi, americanii, nemtii si letonii ne-am opus azi ca Palestina sa devina membru onu cu drepturi depline. Ce dracu ne-o trebuit noua si letonilor sa ne bagam in seama in loc sa tacem chitic, sa ne abtinem de la vot, asa cum orice om cu o gandire normala ar fi facut? :))) o sa fim personna non grata pt hamas.

Revin dupa ce citesc basmul tau, Viorico.

viorica abbu spunea...

A nu poarticipa la vot este dovada de lasitate sau de necunostere,de dezinteres.Ai probleme cu parte a politica participi si pui vot alb ceea ce inseamna vot de neincredere general-nu esti cu nimeni ca nimeni nu te multumeste.
xxx,daca se inmultesc dezordinile,rugaciunile cu mare numar de participanti,daca se inmultesc hotiile preotilor,daca cei ce au dreptate tac iar cei vinovati au glasul mai tare este pentru ca in mare parte Europa moare de frica.
Frica sa nu le tulbure siesta,sa nu le strice linistea, sa nu aiba probleme si ca atare inventeaza tot felul de auto-scuze,penibile si inutile, ca sa oasa basma curata
Romania a avut o parere si si-a spus-o.Franta are o parere despre multiculturismul esuat ca si Germania de altfel si au spus-o...
Da ca abtineau aratau numai slabiciune si nimic altceva.


Si apoi sa stam stramb si sa judecam drept...care ar fi aportul cultural,social,educational al tarilor musulmane la organismele Unrsco care face vanzari si tombolr cu obiecte de arta rechizite,tocmai sa le ajuta pe multe din aceste tari sa treaca ziua de maine ??

xxx spunea...

stai asa ca am citit gresit, cica ne-am opus sa nu devina membra Unesco, nu ONU. Eu la votul pt ONU m-as fi abtinut, adica n-as fi pentru recunoasterea unilaterala a Palestinei, insa nici n-as spune nu unui stat palestinian, daca se inteleg cu Israelul. Acuma la faza cu Unesco e ok ca au votat NU, din moment ce Palestina nici macar nu e un stat, se sare peste etape.

lol spunea...

-Sfinte Petre, ce-ai facut?
-Doamne, te-am trezit, ca prea zbuciumat erai in somn. Ai avut cosmaruri?
-Nu dormea, motaiam … eram in akedie.
-Le-ai trimis oamenilor Epinoia?
-Le-am trimis, insa nu toti si-au lasat sufletul mangaiat, cred ca e cazul sa cobor … iarasi.
-Jesus Christ! Not again!

xxx spunea...

Eu sa-l continui pe lol sau pe tine? Ok, facem un never ending story, il continui pe lol.

-Le-am trimis, insa nu toti si-au lasat sufletul mangaiat, cred ca e cazul sa cobor … iarasi.
-Jesus Christ! Not again!
...................................
-N-am alta solutie, in voi n-am incredere, am vazut ce ati facut.
-Mai da-ne o sansa, Doamne... spuse corul angelic.
-Bine, mergeti la fiecare dintre Religii si reluati cuvantul meu.
-Gavriil, du-te la musulmani si invata-i cele trei trepte ale iubirii: shari’ah, tariqah si ma’rifah. Tu nu vezi ca ei doar la shariah au ramas? “ce e al meu e al meu, ce e al tau e al tau”. Pai asta i-a invatat Fiul Meu? Reaminteste-le invataturile mele, trebuie sa ajunga la treapta a treia.
-Mihail, ce tot faci acolo? du-te la religia a doua ...

alexandra spunea...

Nu stiu daca am procedat bine sau nu , nerecunoscand statului Palestinei ca membru Unesco. Probabil e corect, tinand cont ca ei nu sunt momentan membrii ONU, insa situatia asta trebuie sa se reglementeze cumva. Din pacate, cand se vorbeste despre Palestina si Israel, se face doar in extreme, referinte la atentate sinucigase sau incursiuni armate, uitand ca intre aceste extreme sunt si sute de mii de suflete care nu doresc decat sa aiba o viata normala. Am vazut acum vreo doua saptamani un reportaj difuzat de tvr1 la actualitati, cu viata dintr-un oras israelian de la granita cu Fasia Gaza si m-am cutremurat. Copiii vorbeau cu atata seninatate de bombe, stiau ca atunci cand aud alarma au doar cateva secunde la dispozitie sa fuga in adaposturi. Rachetele trase asupra lor fac parte din viata cotidiana, doar sunt cateva zeci in fiecare luna. Pana si urbea lor parea desprinsa dintr-un film apocaliptic, cladirile avand coaja dubla de beton si plin orasuri de adaposturi. E trist ca s-a ajuns la asa ceva. La fel de trista trebuie sa fie viata si dincolo de granita, pentru alte suflete, care la randul lor privesc moartea cu seninatate.

viorica abbu spunea...

Organizația Națiunilor Unite pentru Educație, Știință și Cultură


deci asta este UNESCO un forum de promovare si conservare a bogatiilor spirituale alu lumii moderne in care traim.
Ca sa fi membru nu trebuie sa aparti ONU,nu trebuie sa ai statut special trebuie insa sa ai dragoste de cultura,de educatie de promovarea stiimtei.

Dar si acest Unesco ca si ONU ca su Crucea Rosie sau Organizatiaa mondiala a sanatatii au devenit organisme politice aservite intereselor cui contribuie mai mult si mai ales impotriva Israelului,

altfel nu se explica cum Niciuna din aceste organizatii 6 ani de zile nu a gasit necesar sa viziteze prizonierii israelieni detinuti de organizatii teroriste,aceleasi organizatii teroriste pe care ele le promoveaza,prizonieri despre care nu se stie daca traiesc daca sunt maltratati infometati,bolnavi...

Ce contributie poate aduce o grupare de oameni care nu este nici macar stat ,asistati social de 60 de ani la aceasta organizatie???o grupare care apartine celor ce doresc distrugerea culturii Kuferilor ??

BRAVO ROMANIA,SUNT MANDRA CA AI ALES VOTUL CORECT

Trimiteți un comentariu

alegeti va rog un nume daca comentati,
asa este politicos...