Pagini

30 nov. 2010

"Versetele Satanice" - si invataturi si mai "satanice"

O sa spuneti ca m-am trezit tarziu...
Cartea a aparut in 1988, iar in Romania a fost tradusa din 2007 si se afla in librari.
Am sa va raspund : "-inca nu m-am trezit.... "  si nici multi dintre Dv nu v-ati trezit suficient....!
va asigur.



Desi "Versetele satanice" este o carte care isi are locul alaturi de marile alegorii ale
identitatii din literatura universala, precum Calatoriile lui Gulliver, Candide sau Viata
si opiniunile lui Tristram Shandy, Gentleman,Regele Arthur,niciuna din precedentele ei nu a dezlantuit furia ayatolahilor cu mintea intunecata ca cei de la Teheran si ca a musulmanilor din toata lumea care inca mai spera sa obtina premiul de 2.5 milioane de dolari pus pe capul autorului de "religia pacii "
cartea a dezlantuit si furia BOR insusi patriarhul Romaniei  Daniel a lansat un comunicat de presă la momentul respectiv, condamnând editarea în limba română a cărţii.
Se pare ca prea Inaltul, de sus ce se simte, a uitat ca in curand va pomeni alte nume la citirea sfantei evanghelii...cum ar fi Suleiman (Solomon) Musa (Moise) Isa (Isus) .Maria nu-si schimba numele pentru este o "foarte buna femeie musulmana..."

Rushdie a fost in Romania la lansarea cartii.
Si trebuie făcută diferenţa între condamnarea conţinutului unei cărţi şi condamnarea editării unei cărţi. Astfel, musulmanii sunt îndreptăţiţi să se simtă jigniţi de scriitura lui Salman Rushdie, însă editura Polirom, cea care a editat cartea, trebuie absolvită de orice vină. Poetul Mircea Dinescu a considerat chiar că Patriarhia fraternizează cu extremiştii musulmani.......Interesant...!!


O mica recapitulare:
Cartea spune povestea unui anume Mahound - nume medieval insemnand "diavol" sau "profet fals" - care se transforma in Profetul din Jihilia si creeaza o noua religie numita Supunere.
Revelatia divina ii vine nu "de sus", ci prin ingerul Gabriel (in carte Gibreel), in timp ce un scrib schimba dupa voie pasaje intregi, fara ca Mahound sa-si dea seama.
Sugestia ca revelatiile lui Mahomed nu erau divine a insultat lumea islamica. Pe lista elementelor considerate defaimatoare apare numele jignitor de Mahound asociat lui Mahomed precum si cel de Jihilia ("intuneric", "ignoranta"), atribuit orasului Mecca.
Asadar este vorba despre controversata teorie a unor interpolari “satanice” in textul Coranului. Profetul Mohamed, ca sa-si faca prozeliti intr-o lume politeista, ar fi sustinut ideea existentei altor zei in afara de Allah, pe care apoi a retras-o, afirmand ca a venit de la Satana. Musulmanii contesta puternic
posibilitatea unor interpolari in textul sfant al Coranului.

Rushdie si-a ridicat sabia deasupra capului si cu un alt episod, in care 12 prostituate dintr-un bordel numit sugestiv The Curtain (valul musulman) atrag zeci de barbati dupa ce preiau numele celor 12 neveste ale lui Mohamed.

Banuiesc ca inca nu v-am raspuns la intrebarea :-ce m-a apucat sa revin la o carte aproape uitata si la niste reactiiddebile ...?
Ei bine,iata,cititi urmatoarea reactie:
Fac apel la toti musulmanii sa citeasca Versetele Satanice si sa nu dea curs unor
provocari care pot veni din partea altor persoane. Este bine sa cunoastem si parerile
celor care ne blasfemiaza religia.", a declarat Murat Iusuf, muftiu al cultului
musulman Romaniei

Nu gasim indemn la razmerita,distrugere,omor,nu vedem furia necunoasterii si incompetentei.


Inchei cu una din  povete pentru credinciosii musulmani ale prea credinciosului ayatholah Khomeini care l-a condamnat la moarte pe Rushdie: "Un barbat poate face sex cu animale precum oile, vacile, camilele si asa mai departe. In orice caz, el trebuie sa omoare animalul dupa ce are orgasm. Nu trebuie sa ii vinda carnea in propriul sat; totusi vinderea ei in satul urmator este permisa".

Ca urmare,un barbat din Kuweit a fost internat la spital dupa ce a declarat ca a facut sex cu mai multe animale si...il doare penisul,iar in 2006, un sudanez a fost fortat de autoritati sa ia de nevasta o capra cu care fusese prins intretinand relatii sexuale.
Satanice....satanice...

4 comentarii:

Anonim spunea...

Am citit primele 160 pagini din carte si intrucat un capitol s-a incheiat m-am gandit sa cercetez lucrurile pe care nu le prea stiusem anterior lecturii. Al_Lat, Uzza si Manat erau clar trei zeitati femenine din lumea araba preislamica dar habar nu aveam despre ele asa ca am cautat pe internet informatii suplimentare si am dat de o recensie a romanului Versetele Satanice care pe de o parte mi-a confirmat tot ce intelesesem si pe de alta parte fac inutile comentariile mele ulterioare. Asa ca voi citi pentru mine restul romanului si las pe eventualii rataciti pe blogul meu sa citeasca recenzia din care am extras un citat :
http://www.totalsubiectiv.ro/recenzie.html
Eu n-am avut rabdare sa mai citesc, restul cartii l-am frunzarit.

cherie spunea...

Credeam ca am postat un comentariu...Era ce copiasem din blogul meu...
Am citit primele 160 pagini din carte si intrucat un capitol s-a incheiat m-am gandit sa cercetez lucrurile pe care nu le prea stiusem anterior lecturii. Al_Lat, Uzza si Manat erau clar trei zeitati femenine din lumea araba preislamica dar habar nu aveam despre ele asa ca am cautat pe internet informatii suplimentare si am dat de o recensie a romanului Versetele Satanice care pe de o parte mi-a confirmat tot ce intelesesem si pe de alta parte fac inutile comentariile mele ulterioare. Asa ca voi citi pentru mine restul romanului si las pe eventualii rataciti pe blogul meu sa citeasca recenzia din care am extras un citat :

http://www.totalsubiectiv.ro/recenzie.html

viorica abbu spunea...

cherie...
mersi pentru vizita si comentariu,am incercat sa gasesc blogul tau,apar 5, dar nu stiu care este al tau,sau daca sunt toate,unde este recenzia.
nu am gasit
ti-asi ramane datoare daca raspunzi.

cherie spunea...

Blogul meu este :
http://cheramie2007.blogspot.com/
Nu stiu daca iti va place ce aiureli scriu dar te astept cu placere sa ma critici !
Daca reusesti sa ajungi pe blog, critica-ma fara mila ! Nu ma supar...

Trimiteți un comentariu

alegeti va rog un nume daca comentati,
asa este politicos...