Pagini

6 mar. 2012

"Si ne iarta noua greselile noastre"

...și ne iartă nouă greșelile noastre
precum iertăm și noi greșiților noștri
și nu ne duce pe noi în ispită
si ne izbăvește de cel rău....



Am sa incep cu o istorioara.
Istoria povesteste ca  asasinarea presedintelui Lincoln de catre un actor  in anul 1865 in timpul unui spectacol la care asista si presedintele american, doamna Lincoln l-a chemat pe Parker, omul insarcinat cu paza personala a sotului sau, spunandu-i:
-”De ce, Parker, n-ai avut grija de sotul meu ? Unde ai fost ? Ce ai facut ? Ce s-a intamplat de nu i-ai ocrotit viata ?
Parker, zguduit in constiinta lui, a raspuns:
-“Nu-mi pot ierta asta niciodata. Nu m-am gandit ca ar fi cineva care sa poata ucide un om asa de bun si nobil ca presedintele. Si de aceea, in loc sa-l pazesc, m-am uitat la spectacol. Nu-mi voi ierta niciodata acest lucru…”
- “Bine, Parker ! Pe tine te iert, dar pe criminal n-am sa-l iert niciodata.”
Ted, fiul presedintelui asasinat, dupa ce a asistat la aceasta discutie, s-a retras in biroul tatalui sau si a meditat intreaga noapte. I-au trecut prin fata ochilor tot felul de scene si momente din viata tatalui sau, apoi a tras concluzia: “Daca tata ar trai, el l-ar fi iertat pe criminal.”

Iata-l din nou pe Dumnezeu in fata cu cea mai nereusita opera a lui. Omul .
A reusit frumusetea si perfectiune naturii,a reusit echilibrul si diversitate faunei,a esuat lamentabil in ceea ce il priveste pe om.
Incepand cu Adam
Care,rebel si neascultator,prefera viata lumeasca.
In locul ingerilor diafani,a preferat copii,nepotii si o famile numeroasa.
In loc de a se  supune neconditionat si a fi o papusa in vitrina raiului prefera VIATA.
Dar nu totdeauna  stie ce sa faca cu ea.
Intelepciunea inca nu i-a incaruntit parul si nici nu i-a facut inca riduri.
Ca atare pacatueste.
Pacatueste el dar si iarta
Iarta si pacatueste din nou.
Dumnezeu este neputincios.
Crime se petrec, copii nevinovati mor ucisi,fii  lui Adam ucid fii lui Adam
,Sau mor de foamete sau de boli.
Numarul oamenilor de aici de jos, i-a scapat de sub control.
Sunt prea multi pentru anii grei ai batranetii lui.
Prea multi si prea ciudati.
Apar  mereu dumnezei cu nume ciudate,apar crime pe care nu le-a prevazut.
Apar si oameni de bine, care se arata cam ciudat in peisaj.

Dumnezeu singur, este depasit,este obosit,este dezamagit.
Altfel ar fi vrut el sa arate lumea inceputa acum mii de ani.
"Precum si noi iertam gresitilor nostrii"
O parte din povara lui ne-o transmite noua.
I-a transmis-o fiului lui Lincoln.Ca sa poata ierta.

"Si nu ne duce pre noi in ispita"

 Aici este mai delicat.Daca ne duce in ispita,de ce totusi ne-am teme? Oare  Dumnezeu nu este atotputernic si mai ales nu el actioneaza pentru iertarea pacatelor noastre ?
Sau am trait intr-o dulce amagire ?
Avem CEC in alb ?.
Da,dar cu o conditie.Sa nu ne aliniem cu cel rau.
Si daca totusi ne aliniem cu cel rau ?
Ne mai iarta greselile noastre ????Ne izbaveste ??




9 comentarii:

Rodica Botan spunea...

Vezi abbu...noi doua ne uitam la acelasi pahar dar il vedem altfel. Eu vad ca nDumnezeu intruneste calitati la care noi abia visam sa dobindim...cum ar fi rabdarea si indelunga rabdare si dragoste mai multa decit putem noi sa ne imaginam si iertare...
Am facut multe greseli in viata ...dar nu le-am irosit atita vreme cit n-am pierdut lectia ce am invatat-o din ele. Dumnezeu stie asta- stie ca experienta ne va face mai solizi , mai atasati de bine. Odata ce am gustat raul, ne va place binele mai mult...
Nu este nici prea batrin nici prea plictisit Dumnezeu. In Apocalipsa sint scrise cu lux de amanunte detalii ale ultimelor tresariri de viata ale planetei. Dar multe sint si in vechiul testament- Daniel, Isaia si restul de proroci. Dumnezeu are un plan...El stia ca omul va cadea ispitei...si a pregatit o iesire din impas...dar ne lasa sa ne traim experienta .
E mare lucru sa ierti. Si cei car ete lovesc cel mai greu sint cei apropiati de obicei, cei pe care ii iubesti...Asta este examenul dragostei...sa treci peste ceea ce ti s-a gresit si sa ieri pe aproapele ca pe tine insuti- ca altfel nu ai putea sa-l ierti. Asta este lectia care ne invata ...Uita-te la oamenii care au trait pe puf, fara probleme si fara necazuri...nu ti se pare ca pretuiesti pe cei care au trecut un pic prin iata mai mult? Ok...ma duc sa ma culc- ca noi putem discuta contradictori despre aceleasi lucruri la infinit...
Good night my friend...

viorica abbu spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
viorica abbu spunea...

Rodica Botan,mai rar o prietena adevarata ca tine.
Care, desi cietste lucruri neplacute ochiului si inimii ,nu pleaca suparata mai departe trantind usa....

Da,avem in fata fiecare un lucru,pe care il percepem diferit.
Este ceea ce se intampla intr-o clasa de pictura unde aceeasi figura model capata infatisari diferite dupa perceperea fiecaruia dintre pictori.
Un singur lucru nu poate lipsi -expresia....viata din ochi.
Ei,aici si eu am intrebari fara raspunsuri.

Sa revenim la iertare.
Sigur ca e mare lucru sa ierti.
Unul dintre cele mai mari atribute ale omului,mai mare poate ca oricare.
Dupa cum este un mare act de curaj sa hotarasti "Ajunge" si sa-ti iei viata.
Desi biserica se impotriveste,gestul este de curaj.Tu singur cu cea mai grea hotararea a vietii,tu singur cu haul.
Da,e minunat sa poti ierta,dar maine de ce facem aceeas greseala ?Sau daca nu aceeasi, poate alta mai mare?

Apoi eu inteleg a ierta =cu a vindeca.
Asa cum doctorul scoate tumoarea si continui sa traesti.
Cum de dumnezeu nu poate sa scoata tumoarea ca sa traim in buna intelegere si liniste ??
Poate totusi a gresit reteta cand ne-a facut,sau chiar a imbatranit ?

sara spunea...

Sa incerc un raspuns Dna Viorica:
Ati spus: ...intrebari fara raspunsuri...:

Da exista unele intrebari al carui raspuns il vom afla peste zile, peste ani si/ in vesnicie.
De ce doriti raspunsul intrebarilor al carui raspuns v-ar face mai mult rau decat bine?Si credeti ca daca stiti raspunsul va va fi mai bine?
Ati spus:...dar maine de ce facem aceeas greseala ?Sau daca nu aceeasi, poate alta mai mare?

Cine este Perfect?Eu?Dvs.?Vecini?Care nu a gresit vreodata sa nu ierte si sa dea cu piatra?Exista vreunul?Nu, nu cred!


Cum de dumnezeu nu poate sa scoata tumoarea ca sa traim in buna intelegere si liniste ??
Poate totusi a gresit reteta cand ne-a facut,sau chiar a imbatranit ?
Apoi in articol scriati:
Avem CEC in alb ?.
Da,dar cu o conditie.Sa nu ne aliniem cu cel rau.

Aici, nu vin eu sa va spun ci Biblia:

1. Voi erati morti in greselile si in pacatele voastre
2. in care traiati odinioara, dupa mersul lumii acesteia, dupa domnul puterii vazduhului, a duhului care lucreaza acum in fiii neascultarii.
3. Intre ei eram si noi toti odinioara, cand traiam in poftele firii noastre pamantesti, cand faceam voile firii pamantesti si ale gandurilor noastre si eram din fire copii ai maniei, ca si ceilalti.
4. Dar Dumnezeu, care este bogat in indurare, pentru dragostea cea mare cu care ne-a iubit,
5. macar ca eram morti in greselile noastre, ne-a adus la viata impreuna cu Hristos (prin har sunteti mantuiti).
6. El ne-a inviat impreuna si ne-a pus sa sedem impreuna in locurile ceresti, in Hristos Isus,
7. ca sa arate in veacurile viitoare nemarginita bogatie a harului Sau, in bunatatea Lui fata de noi in Hristos Isus.
8. Caci prin har ati fost mantuiti, prin credinta. Si aceasta nu vine de la voi; ci este darul lui Dumnezeu.
9. Nu prin fapte, ca sa nu se laude nimeni.-(Efeseni)

13. Pe voi, care erati morti in greselile voastre si in firea voastra pamanteasca netaiata imprejur, Dumnezeu v-a adus la viata impreuna cu El, dupa ce ne-a iertat toate greselile.
14. A sters zapisul cu poruncile lui, care statea impotriva noastra si ne era potrivnic, si l-a nimicit, pironindu-l pe cruce.(Coloseni)
El va avea iarasi mila de noi, va calca in picioare nelegiuirile noastre, si vei arunca in fundul marii toate pacatele lor. (Mica.7:19)
7. Maturati aluatul cel vechi, ca sa fiti o plamadeala noua, cum si sunteti, fara aluat; caci Hristos, Pastile nostru, a fost jertfit.
8. Sa praznuim, dar, praznicul nu cu un aluat vechi, nici cu un aluat de rautate si viclenie, ci cu azimele curatiei si adevarului.-1Corinteni 5
Cam atat!

sara spunea...

Poate nu este genul de raspuns asteptat, dar e una din experientele mele, din viata mea...asa am inteles cum pot folosi Cecul alb pomenit!;)

Fiti binecuvantata!

viorica abbu spunea...

D-na Sara,tot raspunsul din inima este bine asteptat.Si daca eu am intrebari inca poate altcineva a gasit respunsurile si are pacea in suflet.
Pot eu sa-l condamn? sau sa-l banui de ceva ?

Nu !!
Pentru ca nici eu nu inteleg multe si am intrebari pana la sfarsitul vietii.Ce nu-mi place este ca unii ridica mainile si in loc de intrbari acceapta situatii ce nu le inteleg ,refugiindu-se in a spune.Asa a vrut Domnul !!

sara spunea...

Ca asa a vrut El nu si eu spun asta...dar ca El stie da!
Vedeti nu la toate, de fapt la niciuna din lucrurile rele nu e voia Lui ci doar ingaduinta, pentru ca apoi sa aduca tot raul inspre bine...spun asta pentru ca am vazut la mine...
"6. In ea voi va bucurati mult, macar ca acum, daca trebuie, sunteti intristati pentru putina vreme, prin felurite incercari,
7. pentru ca incercarea credintei voastre, cu mult mai scumpa decat aurul care piere, si care totusi este incercat prin foc, sa aiba ca urmare lauda, slava si cinstea, la aratarea lui Isus Hristos,
8. pe care voi Il iubiti fara sa-L fi vazut, credeti in El fara sa-L vedeti si va bucurati cu o bucurie negraita si stralucita,
9. pentru ca veti dobandi, ca sfarsit al credintei voastre, mantuirea sufletelor voastre.-1 Petru"

karma police spunea...

ce sa zic sint fericita ca nu mai sint crestina

viorica abbu spunea...

gluma:
"Bucura-te Bucurica cum s-a bucurat Bucureasa cand a venit la Bucuresti..."

serios.
Alegerea personala este atributul principal al unei vieti si societati normale.

Trimiteți un comentariu

alegeti va rog un nume daca comentati,
asa este politicos...