Pagini

5 feb. 2012

La taclale in transee.......

Ascary :
Pentru a te bucura de toata splendoarea naturii in forma ei originala,ce se reediteaza in fiecare primavara asa cum face de mii de ani,
iti recomand o vizita in luna mai.Garantez ca vei ramane impresionata. Iti fac o rezervare ?

Solstice :
Am fost in Delta este mishto. Am ajuns si la portita. Rezervare...mmm...deocamdata nu ma pronunt...aici te culci in pace si te scoli in razboi.

Ascary :
Tre' sa fie tare greu. Unde la mine este o liniste de iti tiue urechile mi-e peste mana sa-mi imaginez situatia de la tine.
Nici pe cea din Palestina nu mi-o imaginez.Mai vad cate un film mai citesc ce se scrie pe forumuri dar nu e acelasi lucru
cu a trai acolo. In final te-ai obisnuit sa traiesti asa sau iei in calcul sa emigrezi?

Solstice :De ce sa emigrez? Este cea mai mishto tara din lume. Avand in vedere ca statul nu exista, nimic nu functioneaza cum trebuie unii platesc taxe, altii nu platesc de loc, am invatat sa ne gospodarim singuri. Pentru asta ar merita premiu toate comunitatile religioase din Liban. Intrucat dincolo de nebunia politicienilor, oamenii obisnuiti conserva existenta si unitatea statului.
Nu cred ca as putea trai in alta parte desti tatal meu a construit in Romania de toate.
Nu ca nu-mi place, insa lipseste ceva.
Este modul arab de viata.
Asa ceva nu exista decat aici. Adica sa ma scol eu dimineata si sa nu ma intalnesc cu vecinii pe sosea si sa nu blocam noi soseaua ca sa ne dam jos sa ne pupam si sa ne intrebam de una si de alta iar cei blocati in trafic in loc sa claxoneze o dau pe glume.
Sa nu mai vad eu magazinele de unde ma aprovizionez de o viata si unde cunosc rudele tuturor incepand cu patronul si terminand cu casiera.
Sa-mi las prietenii, casa familia si sa o i-au treleleu pe coclaurile altora? Nu se poa` este non arabic.Si sa nu mai merg la nunti si la petreceri. Fara muzica araba, fara cafea araba...mai Ascary bag seama ca a emigra inseamna un fel de a te calugari.

Ascary :
Foarte frumos. Eu am crezut ca din pricina razboaielor n-ai nici de unele si cand colo tu esti f fericita. Cred ca la fel si cu palestinienii. Poate viata este mai grea dar ei n-o percep asa. Pana la urma privind in urma nici in satucul nostru nu prea aveam cine stie ce,dar eram fericiti cu totii.Acum de cand cu capitalismul vai de capul romanilor ca nu-si mai vad capul de griji.In curand vin sarbatorile peste ei si iar ii prinde cu masa saracacioasa. Nici macar acestea nu mai sunt un motiv de bucurie pentru mai mult de jumatate din populatia Romaniei.
Am auzit si eu ca Libanul este o tara f. frumoasa. Aveam un prietem libanez, (Joseph) marinar pe Inda G .un vas ce ne cara cheresteaua,care-mi povestea de tara lui.
Eu ii duceam servicii de farfurii,pahare,cesti ca se vindeau bine in Liban,el imi dadea tigari si-mi facea cafea arabica si stateam cat ii noaptea de lunga la taclale.Om de omenie.
Si tu la fel. Sunteti bolnavi cu totii.Tre' sa fiti rai mai, rai,asa ca mine,sa se usuce si iarba pe unde calcati.

Solstice :
He he he, visezi razboaie.Nu-i razboi pe aici. Nici cand este razboi nu este razboi. In plus Libanul este o tara bogata cu o diaspora generoasa. Sa ma dau mare. Diaspora trimite lunar cam 5 miliarde de dolari, asta anul asta ca-i criza. Au fost ani cand trimitea si 10 mld lunar.
Cel mai bogat om al planetei conform top Forbes este un libanez din Mexic. In Liban crestinii nu se mai bat cu musulmanii, ar fi si aiurea ci se impaca foarte bine.
Daca inainte de razboi traiau neamestecati, acum traim foarte amestecati, renuntand la conceptul idiot de puritate comunitara. Acu` banul face legea. In Solidaire, proiect marca Hariri se vinde una camera cu 2 milioane de dolari. Nu se mai vinde la mp.
Ala a ajuns oricum peste 10 000 dolari iar terenuri goale nu mai sunt ca nu se mai fabrica. Nivelul de viata comparativ cu Romania este mare. Un sofer de taxi de exemplu, castiga in jur de 800-1000 dolari pe luna. Un profesor universitar dr. sare de 5000 de dolari pe luna. Spitalele arata mai bine decat ce am vazut prin Romania iar iahturile ancorate in cel mai mic port valoreaza mai mult decat produsul intern brut al Romaniei pe o luna asta in conditiile in care Libanul este de 20 si ceva de ori mai mic decat Romania.Poporul libanez este cel mai primitor popor si nu are tzacaneli de genul puritatilor rasiale si neamestecului.
Din contra.
Avand in vedere ca libanezii s-au raspandit prin intreaga lume din varii considerente, poporul libanez din Brazilia, are azi in componenta diasporei, mai multi brazilieni decat libanezi exista in liban, drept pentru care portugheza va bate in curand engleza ca limba vorbita fluent de libanezi. Nu exista popor care sa nu-si fi lasat genele prin poporul libanez.
Incepand cu nigeria si terminand cu japonia. Asa ca putem spune ca noi suntem lumea intreaga miniatuarizata si depusa in Orientul Mijlociu. Limba iarasi este mishto. Araba ca limba vorbita poarte atatea accente si atatea moduri de a fi pronunatata incat in alte parti s-ar fi ridicat un pruteanu in varianta araba si ar fi cerut politie lingvistica:)Insa aici nu deranjeaza pe nimeni.
Nu deranjeaza nici slangul, adica o mixare intre araba, franceza si engleza. De fapt nu deranjeaza nimic iar pe libanezi nu-i scoate nimeni din ale lor. In timpul conflictului din 2006 nu s-a anulat nici o rezervare pentru nunta...ca doar nu era sa ramana oamenii necasatoriti...sau niciodata libanezii nu au crezut ca sarbatorile religioase apartin unei singure comunitati...dimpotriva suntem poporul cu cele mai multe zile de vacanta pe an...
......................................................

Cum spuneam:

"Un pas mic pentru om, un pas urias pentru omenire...."

............


    4 comentarii:

    shakuka spunea...

    wow superb

    Anonim spunea...

    Precum nemtii si francezii la Verdun. Pana la bombardamentul urmator,o mai puneau de-o septica impreuna. :-))

    Blandu

    xxx spunea...

    Libanul are o identitate proprie, un multiculturalism care nu deranjeaza, din contra, uneste. E o tara araba aparte printre altele, pentru ca normalitatea e la ea acasa.

    viorica abbu spunea...

    Blandule de data asta este srios .Cu adevarat serios si nimeni mai mult ca mine nu stie cum l-am mai oparit pe Ascary.
    Dar sclipirea nu i-o poate lua nimeni.Iar partenera este ca pestele in apa pentru subiectul asta.
    intentia mea a fost sa invatam "dialog pe forum " si sa capatam noi cunostiinte

    Trimiteți un comentariu

    alegeti va rog un nume daca comentati,
    asa este politicos...