Pagini

1 oct. 2015

Fuga din Orientul Mijlociu a crestinilor persecutati de musulmani.

 “Creştinii din Orientul Mijlociu sunt persoane care au un nivel cultural destul de ridicat şi mai ales reprezintă principii diferite care insistă asupra drepturilor omului, asupra egalităţii dintre toţi, indiferent de crezul fiecăruia. Creştinii din Orientul Mijlociu sunt purtătorii unei seminţe de laicitate, în sensul libertăţii de conştiinţă care se află în Evanghelie”, a subliniat pr. Samir Khalil Samir.-expert in islamologie
Exact pentru aceste lucruri pozitive dezvoltarii umanitatii,crestinii sunt asasinati,fortati sa inchida casele si afacerile si sa fuga...
In zilele astea cand toata lumea impodobeste pomul,face meniuri speciale,asteapta cadouri, slaveste pe Dumnezeu si pe Hristos,pe fecioara Maria si pe Duhul sfant....in aceste zile de beatitudine religioasa si de declaratii asupra puterii mantuitoare, se intampla lucruri care -mie cel putin -imi pun serios la indoiala existenta unei puteri superioare care are grija de destinele noastre...
Cati crestini mai sunt azi in Orientul Mijlociu ?

Potrivit datelor Bisericii, crestinii din Irak -de exemplu-au ajuns de la 3.10% din populatie in 1980 (aproape un milion crestini) la 0,94% in 2008 (200.000).
In ultimii Sapte ani, mai mult de jumatate dintre crestini au parasit tarain urma  unui val de asasinate direcţionate – între care macelarirea, în 31 octombrie, a 51 de credinciosi si a doi preoti in timpul liturghiei celebrate într-una dintre cele mai mari biserici din Bagdad – pune pe fuga multi  alti creştini.Tragedia umană se îmbină cu cea istorică.
Bisericile Orientului Mijlociu păstrează tradiţiile epocii apostolice într-un fel nemaiîntâlnit în alte rituri sau denominaţiuni creştine.
Discipolii lui Isus au fost numiţi creştini pentru prima oară în Antiohia Siriei, acolo au fost scrise pentru prima dată evangheliile în greaca populară.
Timp de 1.000 de ani bisericile din Irak şi Siria au fost mari centre de gândire şi artă creştine. Astăzi, populaţia creştină scade în fiecare ţară majoritar musulmană din regiune şi este sub o presiune crescândă şi puternică până şi în Liban, unde reprezintă încă 35% din populaţie.


Si ma uit zilele astea pe blogurile crestine si vad multimea de globulete, ingerasi, icoane si postarile dulcegi si pline de patos crestinesc..."El poate.....El poate......."
Iar eu va spun voua :   ........ NU MAI POATE.....s-a saturat de noi...!!

poza si unele date de pe In linie dreapta

9 comentarii:

Rodica Botan spunea...

abbu...te asigur ca inainte de a-si jertfi viata...acesti crestini isi traiau viata ca si noi cei care decoram existenta noastra cu ingerasi si globulete si dulcegarii...
Aceiasi oameni, la nevoie vor lasa decorul curat si frumos pe care au incercat sa-l mentina in viata lor si vor suferi pentru credinta lor sau vor plati cu moartea...
Si Ei stiu ca moartea nu este decit un sfirsit al vietii acesteia temporare pe pamint dar un inceput al unei vieti eterne. Sintem inca legati de cei dragi ...asa ca este normal sa ne despartim mai greu- DAR- despartirea asta este temporara...
Ce vezi tu gresit in asta? M-am simtit personal vizata de globulete...imi plac intr-adevar lucrurile frumoase...florile...pina si floarea de ciulin cred ca are o frumusete aparte- si as putea decora si cu flori de ciulin la nevoie...
Dumnezeu a creat o natura frumoasa in jurul nostru ca sa ne bucuram de ea...si a creat si dulcele...am fi o planeta de nebuni daca n-ar mai fi si bucurii marunte cum sint globuletele si unele dulcegarii care sa ne mai relaxeze...Chiar trebuie sa traim cu subiecte grele si nerezolvabile in fiecare minut al vietii noastre? Toti stim ca eventual murim...dar nu discutam moartea sau contemplam moartea in fiecare minut al vietii noastre...Dupa accidentul meu din 1992...au trecut citiva ani buni in care in fiecare noapte visam ca mor...Nu pot sa-ti spun ce groaza mi-era sa ma duc la culcare...Cred ca faptul ca ma pot gindii si la altceva este o binecuvintare...

Rodica Botan spunea...

Si "El poate"...abbu...dar El este Dumnezeu si nu dam noi dispozitii. Nu ne rugam noi "faca-se voia Ta? Pentruca multe lucruri care ni se par noua ca sint bune si le cerem insistent...de fapt ne-at dauna...El stie si El poate...
Ca un parinte bun care nu-i da copilului lui decit ceea ce stie el ca-i bun pentru copil- si la timpul potrivit...nu inainte de vreme. Moartea desi pare urita privita de aici...imagineaza-ti ca dincolo ( stiu ca tu nu crezi- dar incearca sa gindesti perspectiva crestinului) uitindu-te inapoi, moartea a fost doar o garderoba in care ai schimbat un trup pamintesc, supus mortii, imbartrinirii, durerilor, cu un trup ceresc, fara dureri, fara batrinete...si o lume ingrata si nesigura cu un loc plin de pace ...

viorica abbu spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
viorica abbu spunea...

Rodica,cind vreau sa ilustrez ceva in scris,nu ma gandesc -recunosc- ca poate cineva se simte vizat.
Pentru tine imi pare rau in mod special.Esti printre putinii cunoscuti virtual ancorata in realitate.

Dar nu toti,Rodica,nu toti...
undeva m-am prezentat...
statura medie,slabuta,tunsa scurt,duhnind a Carpati cu filtru de 25 de ani.Nu saunt deloc o partenera comoda,dar macar sunt linistita ca stiu unde traiesc ctiu ce e in stanga si ce e in dreapta si pe mine mironosita nu ai sa ma vezi,umbland cu dulcegarii nu ai sa ma prinzi,prefacuta nu ai sa ma afli....

Rodica ...NU MAI poate..a obosit, a obosit de noi,de certurile noastre pe ceea ce ii apartine numai lui,a obosit de dorintele noastre si de cat ne prefacem ca suntem devotati lui...
A obosit, Rodica,a obosit sa vada ca oastea lui se mareste si se mareste dar credinta s-a transformat din imateriala in ceva foarte material....

regele Lear..Rodica ...regele Lear...iti aduci aminte piesa ???
daca l-asi intalni, l-asi culca la mine sa se odihneasca si sa uite si nici macar nu i-asi vorbi...

viorica abbu spunea...

si pentru ca imi pare realmentte rau ca te-am necajit...
am sa-ti mai spun ca pe unul din acele bloguri crestine,am pus o intrebare...
doamna mi-a raspuns foarte intepata;
-"Cum indraznesti sa te indoiesti de Dumnezeul meu...?" si m-a banat.
de proprietataea ei,de insotitorul ei personal...
confesorul ei ...
il obosim Rodica,crede-ma...!!

Rodica Botan spunea...

Cred ca s-a saturat de prostiile noastre. De obosit nu poate obosi ca e Dumnezeu...dar probabil i-am pus la incercare rabdarea.
Abbu...tu pe mine nu ma incomodezi. Tie as vrea sa-ti dau o bucatica din credinta mea daca as putea. Stiu ca e mica- dar mi-a folosit in viata mai mult decit orice talente sau materie cenusie am avut ( si cred ca am oleaca). Stiu ca esti tinara- si ma regasesc citeodata in dirzenia ta...ma faci sa-mi amintesc nervul care l-amavut in mine odata ( acuma cred ca e ars de jumatate)...
Lasind gluma la o parte...Daniel vorbeste despre viitor- istoria lumii in prorociile Lui...si apoi Ioan in Apocalipsa...Cred ca si pamintul de sub noi este obosit. By the way- in planul Lui Dumnezeu si pamintul trebuia lasat sa se odihneasca la fiecare 7 ani...dar vezi ca noi sintem mai destepti- stim mai bine...
Dar nu asta vroiam sa-ti spun- vroiam sa spun ca neamurile (ne-evreii...) trebuie sa ajungem la asa un nivel de nesimtire si de rautate si de grosolanie incit evreii sa-si aminteasca de Dumnezeu. L aora asta cred ca inca sint cei mai atei dintre atei. Deb , din partea tatalui ei are ceva singe de evreu in ea- asa ca s-a dus la sinagoga sa vada ce-i pe acolo. Pe linga faptul ca se pare si sinagogile sint unele pentru cei mai bogati si altele pentru aia mai saraci- ca niste cluburi( doar ei platesc zeciuiala- cu strictete)...Deb mi-a zis ca orice incercare de a gasi ceva spiritual a fost in van. Dar asta nu va ramine asa pentru multa vreme. Ei deja se aduna acolo...nu ti se pare ciudat? Pentru cit in lume nu te-ai muta intr-un loc unde sint atitea razboaie si atitea acte teroriste- dar ii cheama ceva acasa...si cind ziua aia decisiva va veni abbu- Harul, acest dar pretios care ne-a fost dat noua celorlalte natiuni de a putea sa fim inclusi in aceasta natiune aleasa de Dumnezeu- deci harul se va lua de la neamuri si va fi doar pentru evrei...si ei il vor recunoaste pe Isus ca Mesia . Nu cred ca va trece generatia mea pina lucrurile astea se vor intimpla...si daca trece, tu care esti mai tinara poate ai sa vezi cu ochii tai aceste lucruri intimplindu-se...sa stii atunci ca exista Dumnezeu si ca Biblia este adevarata...As vrea insa sa il recunosti si sa il accepti inainte de aceasta teribila zi- ca n-as vrea sa fie prea tirziu. Ceva ce ne costa acum atit de putin- doar sa acceptam, ne va putea costa eternitatea...
Nu sint suparata pe tine- nu cred ca ma poti supara- sau nu vreau sa ma las suparata- ia-o cum vrei. Stiu ca nu-sti plac dulcegariile...dar spun un adevar cind admit faptul ca mi-ai cazut draga. Si tu si cherie...si ea este la fel de franca in opiniile ei...Imi face o mare placere sa conversez cu voi.
Si nu mai fuma!!! Ca te imbolnavesti!!! Fii cuminte!

Rodica Botan spunea...

oh...cit despre doamna respectiva- cred ca si stiu cine este...nu pot raspunde in dreptul nimanui decit al meu; dar unii oameni se simt...intimidati. Eu cred intr-adevar in Dumnezeu si nu cred ca eu, un nima-n drum trebuie sa-L apar- ca daca un asemenea Dumnezeu am...atunci nu-si mai are rost credinta. Eu cred ca El are rabdare si cu restul omenirii, ca stiu ca a avut rabdare si cu mine. Eu stiu ca nu este un dumnezeu pripit, minios, razbunator- ci unul care ne-a creat si isi iubeste creatia. A vrut sa puna ceva special in noi si a luat riscul sa ne piarda, dar a facut totul ca sa ne cistige. Tu stii ca Domnul Isus n-a avut probleme cu oamenii simplii si cu pacatosii obisnuiti cit a avut de furca cu fariseii- cu cei care zaceau la templu si musteau de intelepciune dar erau plini de fatarnicie si de lacomie si de mindrie...pe aia nu i-a suferit de loc.

El iubeste sinceritatea si curajul- El isi gaseste placerea in oameni ca tine...calitatile care le ai tu si cherie sint calitati pe care El le apreciaza cel mai mult. Si ma rog...ma rog in fiecare seara pentru tine si cherie...si oana si elena de la TgJiu...si mai am eu citeva fete - una si una...Doamne da-le un Craciun minunat ...si multe bucurii...

viorica abbu spunea...

Amin!

Anonim spunea...

In problema prigonirii crestinilor din spatiul Autoritatii Palestiniene, iata un link cu un material din pacate bogat:
http://c4rpme.org/christians/cpa.html
Corneliu.

Trimiteți un comentariu

alegeti va rog un nume daca comentati,
asa este politicos...